Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7627
Title: | Розвиток адаптивних здібностей студентів-першокурсників до музичного навчання у педагогічних університетах |
Other Titles: | Развитие адаптивных способностей студентов-первокурсников к музыкальному обучению в педагогических университетах The development of adaptive abilities for the first-year students to the musical education in Pedagogical Universities |
Authors: | Ашихміна, Наталія Віталіївна Ashykhmina, Nataliia Vitaliivna Ашихмина, Наталья Витальевна |
Keywords: | адаптивні здібності музичне навчання комфортне художньо-педагогічне середовище взаємодія особистісні зміни інтелект рефлексія рефлексія методика розвитку адаптивних здібностей адаптивные способности музыкальное обучение комфортная художественно-педагогическая среда взаимодействие личностные изменения интеллект рефлексия самопроектирование методика развития адаптивных способностей adaptive abilities musical education comfortable art-pedagogical environment interaction personality changes intellect reflection self-designing methods of adaptive abilities |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова |
Citation: | Ашихміна Н. В. Розвиток адаптивних здібностей студентів-першокурсників до музичного навчання у педагогічних університетах: автореф. дис. канд. пед. наук: спец. 13.00.02 / Н.В.Ашихміна. - К.: Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2011. - 20 с. |
Abstract: | У дисертації досліджено проблему розвитку адаптивних здібностей першокурсників до музичного навчання у педагогічних університетах. Уточнено сутність, зміст, структуру адаптації до навчання у вишах. Розглянуто специфіку музичного навчання у педагогічних університетах. Науково обґрунтовано сутність, зміст, компонентну структуру адаптивних здібностей студентів-першокурсників до музичного навчання. Доведено, що адаптивні здібності до музичного навчання є індивідуально-психічними властивостями, що свідчать про наявні й потенційні пристосувальні можливості студентів-першокурсників до опанування фахових компетенцій у галузі музичної освіти, забезпечуючи внутрішньо вмотивовані позитивні зміни їхньої ціннісної, інтелектуальної та емоційної сфери щодо успішного функціонування в новому художньо-педагогічному середовищі. Визначено критерії, показники та рівні розвиненості адаптивних здібностей першокурсників до музичного навчання. У дисертації розроблено та експериментально перевірено методичну модель розвитку адаптивних здібностей студентів-першокурсників до музичного навчання у педагогічних університетах. Диссертационное исследование посвящено актуальной проблеме – разработке методики развития адаптивных способностей первокурсников к музыкальному обучению в педагогических университетах. В научной работе уточнены сущность, содержание, структура адаптации к обучению в высших учебных заведениях. Рассмотрена специфика музыкального обучения в педагогических университетах.Научно обоснованы сущность и содержание адаптивных способностей студентов-первокурсников к музыкальному обучению. Введено в научный обиход понятие «адаптивные способности к музыкальному обучению» первокурсников, определяемое как индивидуально-психические свойства, которые свидетельствуют об актуальных и потенциальных приспособительных возможностях студентов-первокурсников к овладению профессиональными компетенциями в области музыкального образования, обеспечивая внутренне мотивированные позитивные изменения их ценностной, интеллектуальной и эмоциональной сферы в процессе успешного функционирования в новой художественно-педагогической среде. Определены критерии, показатели и уровни развития адаптивных способностей первокурсников к музыкальному обучению.В диссертации разработана и экспериментально проверена методическая модель развития адаптивных способностей студентов-первокурсников к музыкального обучения в педагогических университетах. The Dissertation research covers a topical problem – design methods of adaptive abilities for the first-year students to the musical education in Pedagogical Universities. The essence, content, structures of adaptation to the education in higher educational establishment are stipulated in this scientific work. Specific characters of the musical education in Pedagogical Universities are specified. The essence, content, component structures, adaptive abilities for the first-year students to the musical education are scientifically substantiated. It is proved that adaptive abilities to the musical education are individual mental peculiarities of the first-year students, which define available and potential adaptive abilities of students as well as executive inwardly motivated positive changes of theirs emotional, intellectual and axiological factors concerning successful functioning in the field of the educational artistically-pedagogic environment in the process of mastering professional competences in the musical education. Criteria, aspects as well as levels of the development of adaptive abilities for the first-year students to the musical education are identified. In the Dissertation a methodological model of the development of adaptive abilities for the first-year students to the musical education in Pedagogical Universities is disclosed and experimentally inspected. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7627 |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ashykhmina N.V..pdf | 219.92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.