Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7475
Title: Соціальна місія сучасного бізнесу та підприємництва (на прикладі компаній amazon та shell)
Other Titles: Social mission of modern business and entrepreneurship (example of amazon and shell companies)
Социальная миссия современного бизнеса и предпринимательства (на примере компаний amazon и shell)
Authors: Фаюк, Лилия Васильевна
Faiuk, L. V.
Фаюк, Лілія Василівна
Keywords: бізнес
підприємництво
соціальна місія
бизнес
предпринимательство
социальная миссия
business
entrepreneurship
social mission
Issue Date: 2016
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Фаюк Л. В. Соціальна місія сучасного бізнесу та підприємництва (на прикладі компаній amazon та shell) / Л. В. Фаюк // Наукове пізнання: методологія та технологія : наук. журнал. – 2016. – № 2. – С. 112-117.
Abstract: Автор розглядає спільні та відмінні риси сучасних бізнесу та підприємництва, аналізує важливість наявності соціальної місії на прикладі світових компаній, діяльність яких має найбільший вплив на суспільство та економіку. У висновку наводиться їх власне бачення своєї місії та фактичні наслідки їх соціальної діяльності. Автор рассматривает общие и отличительные черты современных бизнеса и предпринимательства, анализирует важность наличия социальной миссии на примере мировых компаний, деятельность которых оказывает наибольшее влияние на общество экономику. В заключении приводится их собственное видение своей миссии и фактические последствия их социальной деятельности. The author considers common and distinctive features of modern business and entrepreneurship, analyzes the importance of having a social mission on the example of world companies, whose activities have the greatest impact on society and the economy. In conclusion, companies’ own vision of their mission and the actual consequences of their social activities are shown. Rapid technical and technological progress, changing working conditions through the latest technology and communications have created conditions for the emergence of new types of businesses and enterprises. Operating in modern conditions, they create new markets, new demands for consumers and, as a consequence, a new social mission for business and enterprises. In modern conditions, there is little to follow a social mission. It needs constant updating, upgrading, upgrading and implementation in practice, since consumers have an unprecedented opportunity to trace the actions of companies. In connection with this, there is a growing need for modern philosophical studies that will reliably reflect the realities of the surrounding world.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7475
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Faiuk L. V. 2016 2.pdf713.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.