Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/740
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПерець, Ольга Борисівна-
dc.contributor.authorPerets, Olga Borysivna-
dc.date.accessioned2018-10-19T13:06:14Z-
dc.date.available2018-10-19T13:06:14Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationПерець, О. Б. Підготовка майбутніх учителів природничо-математичних диcциплін до педагогічного проектування засобами інформаційних технологій : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Ольга Борисівна Перець; наук. кер. Н. В. Яблонська; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2010. – 20 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/740-
dc.description.abstractУ дисертації визначено і науково обґрунтовано сутність і структуру готовності майбутнього вчителя природничо-математичних дисциплін до педагогічного проектування засобами інформаційних технологій, виокремлено й обґрунтовано показники і схарактеризовано рівні означеної готовності майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін; розроблено й науково обґрунтовано експериментальну модель формування готовності майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін до педагогічного проектування засобами інформаційних технологій, яка реалізовувалась за логікою п’яти взаємопов’язаних етапів: теоретико-методологічного, конструктивно-методичного, практико-орієнтованого, аналітико-інтегративного та акмеолого-орієнтованого. In the thesis the content and structure of readiness of the future teachers of natural and mathematical disciplines to the pedagogical planning by means of the information technology have been defined and scientifically grounded; the indices and the levels of the above mentioned readiness of the future teachers of natural and mathematical disciplines have been singled out and characterized: the experimental model aimed at forming the future teachers of natural and mathematical disciplines readiness to pedagogical planning by means of the information technology has been worked out and scientifically grounded. The experimental model was implemented and exercised with the help of the logic of five interrelated stages: theoretical and methodological, constructive and methodical, practice-oriented, analytical and integrative, acmeologically oriented.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectпедагогічне проектуванняuk
dc.subjectнавчальне педагогічне проектуванняuk
dc.subjectінформаційні технологіїuk
dc.subjectготовністьuk
dc.subjectприродничо-математичні дисципліниuk
dc.subjectмайбутні вчителіuk
dc.subjectпідготовкаuk
dc.subjectpedagogical planninguk
dc.subjecteducative pedagogical planninguk
dc.subjectinformation technologiesuk
dc.subjectreadinessuk
dc.subjectnatural and mathematical disciplinesuk
dc.subjectfuture teachersuk
dc.subjecttraininguk
dc.titleПідготовка майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін до педагогічного проектування засобами інформаційних технологійuk
dc.title.alternativeTraining the Future Teachers of Natural and Mathematical Disciplines to Pedagogical Planning by Means of Information Technologyuk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Perets.aref.pdf263.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.