Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7044
Title: Особливості розвитку модально-специфічної пам’яті у молодших школярів
Other Titles: Особенности развития модально-специфической памяти у младших школьников
Pecularities of primary schoolchildren`s modally specific memory development
Authors: Бужинська, С. М.
Keywords: образна пам’ять
модально-специфічні форми пам’яті
молодший шкільний вік
пізнавальний розвиток
Issue Date: 2013
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Бужинська С. М. Особливості розвитку модально-специфічної пам’яті у молодших школярів / С. М. Бужинська // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2013. – № 7. – С. 125-130.
Abstract: Работа содержит теоретическое обоснование важности изучения образной, модально-специфической памяти у младших школьников. Рассматриваются методы и способы изучения указанного вида памяти у младших школьников. Определяется роль образной, модально-специфической памяти в познавательном развитии младшего школьника. Предоставляются результаты относительно влияния модально-специфических форм памяти на успешность усвоения младшими школьниками учебных программ. The importance of the study of primary schoolchildren`s image-bearing modally specific memory is theoretically proved in the article. Methods and facilities of study of this type of memory of primary schoolchildren are considered. Modally specific memory has a great developing potential as a tool of positive influence on the formation of cognitive processes, that is why it should be used in school curriculum. The role of image-bearing, modally specific memory in the cognitive development of a primary school-child is defined. The results of the influence of modally specific forms of memory on the successful mastering of school programs by primary schoolchildren are given. Робота містить теоретичне обґрунтування важливості вивчення образної, модально-специфічної пам’яті у молодших школярів. Розглядаються методи та засоби вивчення зазначеного виду пам’яті у молодших школярів. Визначається роль образної, модально-специфічної пам’яті у пізнавальному розвитку молодшого школяра. Надаються результати щодо впливу модально-специфічних форм пам’яті на успішність засвоєння молодшими школярами навчальних програм.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7044
Appears in Collections:2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Buzhins’ka.pdf633.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.