Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6870
Title: Мультфільмотерапія як засіб корекції та розвитку емоційної сфери молодших школярів
Other Titles: Мультфильмотерапия как средство коррекции и развития эмоциональной сферы младших школьников
Primary school children’s emotional sphere intervention and development by means of animated cartoons therapy
Authors: Дишель, Катерина Анатоліївна
Дышель, Екатерина Анатольевна
Dyshel, Kateryna Anatoliyivna
Keywords: animation
psychological impact of animation
emotions
emotional regulation
emotiogenic effects
auditory
visual
emotional-gnostic function of emotions
animated cartoons therapy
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Дишель К. А. Мультфільмотерапія як засіб корекції та розвитку емоційної сфери молодших школярів / К. А. Дишель // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 12. – С. 108-113.
Abstract: The article contains the information on animation cartoons that always attract children’s attention and the problem of animation impact on children insufficient disclosure. Animation cartoons are a form of dynamic representation that displays processes changing over time. Children cartoons leave a notable footprint today on personalities and development of a child’s emotional, cognitive and social development. According to our research this aspect of psychology is studied by professionals mostly indirectly.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6870
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dyshel.pdf354.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.