Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6867
Title: Критерії оцінювання стану сформованості лексичної сторони мовлення у дітей молодшого шкільного віку із ЗПР
Other Titles: Критерии оценки состояния сформированности лексической стороны ре- чи у детей младшего школьного возраста с ЗПС
Assessment criteria of development level of lexical speech component of primary schoolchildren with developmental delay
Authors: Глущенко, І. І.
Keywords: lexical side of speech
vocabulary
diagnostics
junior schoolchildren
delay of psychical development
intensive pedagogical correction
evaluation criteria
лексична сторона мовлення
лексика
діагностика
молодші школярі
затримка психічного розвитку (ЗПР)
інтенсивна педагогічна корекція (ІПК)
критерії оцінювання
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Глущенко І. І. Критерії оцінювання стану сформованості лексичної сторони мовлення у дітей молодшого шкільного віку із ЗПР / І. І. Глущенко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 12. – С. 98-103.
Abstract: The article deals with modern directions of diagnostics and criteria of assessment, which allow us to determine the levels of formedness of junior schoolchildren’s lexical component of speech with developmental delay. On this base the contents and methodology of correctional (speech therapy) work, oriented at the overcoming of certain disorders, have been developed. Complex investigation of peculiarities of children’s lexical side with developmental disorders gives an opportunity to determine permanent disabilities of acquisition mechanisms and mechanisms of using lexical units of speech by junior schoolchildren with developmental disorders. У статті розглядаються сучасні напрямки діагностики та критерії оцінювання, які дозволяють визначити рівні сформованості лексичної сторони мовлення у молодших школярів із затримкою психічного розвитку (ЗПР), на основі яких розробляється зміст і методика корекційної (логопедичної) роботи, спрямованої на подолання визначених порушень.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6867
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Glushenko.pdf371.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.