Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6867
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГлущенко, І. І.-
dc.date.accessioned2020-03-05T11:23:15Z-
dc.date.available2020-03-05T11:23:15Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationГлущенко І. І. Критерії оцінювання стану сформованості лексичної сторони мовлення у дітей молодшого шкільного віку із ЗПР / І. І. Глущенко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 12. – С. 98-103.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6867-
dc.description.abstractThe article deals with modern directions of diagnostics and criteria of assessment, which allow us to determine the levels of formedness of junior schoolchildren’s lexical component of speech with developmental delay. On this base the contents and methodology of correctional (speech therapy) work, oriented at the overcoming of certain disorders, have been developed. Complex investigation of peculiarities of children’s lexical side with developmental disorders gives an opportunity to determine permanent disabilities of acquisition mechanisms and mechanisms of using lexical units of speech by junior schoolchildren with developmental disorders. У статті розглядаються сучасні напрямки діагностики та критерії оцінювання, які дозволяють визначити рівні сформованості лексичної сторони мовлення у молодших школярів із затримкою психічного розвитку (ЗПР), на основі яких розробляється зміст і методика корекційної (логопедичної) роботи, спрямованої на подолання визначених порушень.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectlexical side of speechuk
dc.subjectvocabularyuk
dc.subjectdiagnosticsuk
dc.subjectjunior schoolchildrenuk
dc.subjectdelay of psychical developmentuk
dc.subjectintensive pedagogical correctionuk
dc.subjectevaluation criteriauk
dc.subjectлексична сторона мовленняuk
dc.subjectлексикаuk
dc.subjectдіагностикаuk
dc.subjectмолодші школяріuk
dc.subjectзатримка психічного розвитку (ЗПР)uk
dc.subjectінтенсивна педагогічна корекція (ІПК)uk
dc.subjectкритерії оцінюванняuk
dc.titleКритерії оцінювання стану сформованості лексичної сторони мовлення у дітей молодшого шкільного віку із ЗПРuk
dc.title.alternativeКритерии оценки состояния сформированности лексической стороны ре- чи у детей младшего школьного возраста с ЗПСuk
dc.title.alternativeAssessment criteria of development level of lexical speech component of primary schoolchildren with developmental delayuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Glushenko.pdf371.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.