Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6767
Title: | Активізація інтересу дітей дошкільного віку до вивчення іноземної мови |
Other Titles: | Об одном из подходов к активизации интереса детей дошкольного возраста при изучении иностранного языка One of the approaches to activation of preschool children’s interest when learning foreign language |
Authors: | Рябушко, С. О. |
Keywords: | screen arts animated cartoon technology of animation video development preschool institutions екранні мистецтва мультиплікація технології розробки анімаційних кліпів дошкільний навчальний заклад |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Рябушко С. О. Активізація інтересу дітей дошкільного віку до вивчення іноземної мови / С. О. Рябушко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 176-181. |
Abstract: | The article deals with the essence of such notions as “multimedia”, “animation” and “animated cartoons”, the main technologies of development of animated videos and films are analyzed; it is proved that screen arts have a potential opportunity in organizing the modern process of teaching English to preschool children. It is widely accepted that one of the effective multimedia training devices for teaching English to preschoolers is an entertaining animated video and film. У статті розглядається сутність понять «мультимедіа», «анімація» та «мультиплікація», аналізуються основні технології розробки анімаційних кліпів та фільмів, доводиться, що екранні мистецтва мають значні потенційні можливості в організації сучасного процесу навчання англійської мови дітей дошкільного віку. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6767 |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Riabushko.pdf | 242.24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.