Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6748
Title: Спецкурс «Основи управління загальноосвітнім навчальним закладом в умовах інклюзії» як складова підготовки майбутніх менеджерів освіти
Other Titles: Спецкурс «Основы управления общеобразовательных учебных заведений в условиях инклюзии» как составляющая подготовки будущих менеджеров образования
Special course “Principles of comprehensive educational establishment management in the context of inclusion” as element of training future education managers
Authors: Малік, Марина Валентинівна
Малик, Марина Валентиновна
Malik, Maryna Valentynivna
Keywords: education manager
formation of preparedness
inclusion
comprehensive educational establishment management
special course
менеджер освіти
формування підготовленості
інклюзія
управління загальноосвітнім навчальним закладом
спецкурс
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Малік М. В. Спецкурс «Основи управління загальноосвітнім навчальним закладом в умовах інклюзії» як складова підготовки майбутніх менеджерів освіти / М. В. Малік // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 128-132.
Abstract: The article demonstrates that successful education of children with special educational needs in comprehensive educational establishment in the context of inclusion depends on the administrative competence of education manager who understands and supports relevant modern educational trends. The article presents definition of the concept "special course", namely: course of lectures in higher education establishment which represents profound research into the special, separate topic on the program proposed by the lecturer. It was mentioned that an important feature of the courses consists in special requirements made towards them and focused on enhancing independent work of students since these courses are not associated with educational standards and any examination material. У статті висвітлюється проблема формування готовності майбутніх менеджерів освіти до управління загальноосвітнім навчальним закладом в умовах інклюзії, доведена доцільність впровадження спецкурсу «Основи управління загальноосвітнім навчальним закладом в умовах інклюзії» під час їхньої підготовки у ВНЗ.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6748
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Malik.pdf227.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.