Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6743
Title: Формування рефлексивної компетентності у професійній підготовці майбутніх психологів
Other Titles: Формирование рефлексивной компетентности в профессиональной подготовке будущих психологов
Formation of reflexive competence in the professional training of future psychologists
Authors: Литвиненко, С. А.
Ямницький, В. М.
Litvinenko, S. A.
Keywords: reflexive competence
supervision
formation of reflexive competence
professional training of future psychologists
рефлексивна компетентність
супервізія
професійна підготовка майбутніх психологів
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Литвиненко С. А. Формування рефлексивної компетентності у професійній підготовці майбутніх психологів / С. А. Литвиненко, В. М. Ямницький // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 115-119.
Abstract: The article presents a theoretical analysis of reflexive competence of future specialists and specifics of using the practice of supervision as a means of forming reflective competence in the professional training of future psychologists. It presents a theoretical analysis of the concept of reflexive competence, defines its role in the professional activity of the psychologist-practitioner. Reflexivity is an important indicator of the maturity of a personality in the development of competencies and important qualities that allows us to talk about the necessity of forming a reflexive competence of every modern specialist. Analysis of theoretical aspects of reflective competence allows us to consider it in the field of professional activity as a strategic component with integrative qualities. The result is an understanding of reflective competence as metacompetence, tracing its relationship with the values of the personality. У статті здійснено теоретичний аналіз рефлексивної компетентності майбутніх фахівців та розкрито особливості використання практики супервізії як засобу формування рефлексивної компетентності у професійній підготовці майбутніх психологів.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6743
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lytvynenko, Yamnytskyi.pdf216.02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.