Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6740
Title: Суржик як специфічний феномен в мовленнєвому розвитку дошкільника-білінгва
Other Titles: Суржик как специфический феномен в речевом развитии дошкольников-билингвов
Surzhyk as a specific phenomenon of linguistic development of bilingual preschooler
Authors: Крутій, К. Л.
Keywords: bilingualism
surzhyk
the phenomenon of children's speech
білінгвізм
суржик
феномен дитячого мовлення
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Крутій К. Л. Суржик як специфічний феномен в мовленнєвому розвитку дошкільника-білінгва / К. Л. Крутій // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 106-111.
Abstract: This article offers an analysis of linguistic phenomenon existing in the Russian-Ukrainian bilingualism, which is called ― surzhyk‖. The ways of solving of the surzhyk problem in children’s speech are discussed. Nowadays the linguis- tic situation in Ukraine for several last centuries is characterized by such a phenomenon as the Ukrainian-Russian bilingualism. Such long-term co-existence of two languages in the same area is caused by a number of political, economic, cultural and other historical and social factors. Current language situation in Ukraine is characterized primarily by the presence of non-homogeneous cultural and linguistic regions, due to a long period of fragmentation of ethnic Ukrainian lands and long-term ―russification‖ of a substantial part of them. Bilingualism means simultaneous fluency in two languages. У статті запропоновано аналіз мовного феномена, який з’являється в умовах російсько-українського білінгвізму. Запропоновано шляхи вирішення проблеми появи суржику в дитячому мовленні.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6740
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Krutiy.pdf271.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.