Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6720
Title: Психолінгвістичні й соціально-мовні аспекти дошкільної освіти
Other Titles: Психолингвистические и социально-языковые аспекты дошкольного образования
Psycholinguistic and socio-linguistic aspects of preschool education
Authors: Калмикова, Л. О.
Keywords: language acquisition
language of education
neural networks
localization of speech-language functions
the image of the world
kinds of languages
оволодіння мовою
мова освіти
нейронні мережі
локалізація мовленнєво-мовних функцій
образ світу
види мов
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Калмикова Л. О. Психолінгвістичні й соціально-мовні аспекти дошкільної освіти / Л. О. Калмикова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 72-77.
Abstract: The article deals with the problem of functioning of a language in multiethnic, multicultural state, particularly in preschool education, with taking into account its neurolinguistic, psycholinguistic and social aspects of mastering languages by preschool children, in the process of which language tolerance becomes a necessary condition for the existence and development of educational surrounding with the aim to implement the proper verbal educational communication.Статтю присвячено проблемі функціонування мови в поліетнічній, полікультурній державі, зокрема у дошкільній освіті та врахування в ній нейролінгвістичних, психолінгвістичних і соціальних аспектів оволодіння дошкільниками мовами, в процесі якого мовна толерантність стає необхідною умовою для існування і розвитку освітнього соціуму з метою реалізації коректної навчальної комунікації.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6720
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalmykova.pdf264.06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.