Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6701
Назва: Чинники виховання відповідальності у дітей дошкільного віку
Інші назви: Факторы воспитания ответственности у детей дошкольного возраста
Factors of preschool children’s responsibility formation
Автори: Бєлєнька, Г. В.
Ключові слова: responsibility
preschool children
types of responsibility
emotional complacency
adults and friends’ example
children literature
films
cartoons
відповідальність
діти дошкільного віку
види відповідальності
емоційна задоволеність
приклад дорослих і товаришів
дитяча література
фільми
мультфільми
Дата публікації: 2014
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Бєлєнька Г. В. Чинники виховання відповідальності у дітей дошкільного віку / Г. В. Бєлєнька // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 19-24.
Короткий огляд (реферат): All the basic personality traits are laid in early and preschool childhood. Fundamentals of responsible attitude towards themselves, surrounding people, things, and social events is forming during this period as well. The formation of responsibility is one of the key issues in educational work with children. It has been updated due to the fact that modern society keeps on building a strategy of its development based on democracy, the most important features of which are freedom and responsibility. Responsibility is the personality trait serving as an essential indicator of person’s moral education and behaviour regulation. It is formed on the awareness of moral norms and code of conduct. An infant gets the first knowledge about accepted social norms of relations with other people when observing adults’ behaviour and learns all the rules by imitating and practicing them. The importance of an adult in a child's life encourages him to follow adult’s example. Later, during preschool years, a child is able to learn quite complicated information through speech and learning. В статье раскрыты теоретические основы и факторы формирования ответственности у детей в период дошкольного детства. У статті розкрито теоретичні основи і чинники формування відповідальності у дітей в період дошкільного дитинства.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6701
Розташовується у зібраннях:2014

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Bielienka.pdf250.43 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.