Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6701
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБєлєнька, Г. В.-
dc.date.accessioned2020-02-24T11:06:48Z-
dc.date.available2020-02-24T11:06:48Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationБєлєнька Г. В. Чинники виховання відповідальності у дітей дошкільного віку / Г. В. Бєлєнька // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 19-24.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6701-
dc.description.abstractAll the basic personality traits are laid in early and preschool childhood. Fundamentals of responsible attitude towards themselves, surrounding people, things, and social events is forming during this period as well. The formation of responsibility is one of the key issues in educational work with children. It has been updated due to the fact that modern society keeps on building a strategy of its development based on democracy, the most important features of which are freedom and responsibility. Responsibility is the personality trait serving as an essential indicator of person’s moral education and behaviour regulation. It is formed on the awareness of moral norms and code of conduct. An infant gets the first knowledge about accepted social norms of relations with other people when observing adults’ behaviour and learns all the rules by imitating and practicing them. The importance of an adult in a child's life encourages him to follow adult’s example. Later, during preschool years, a child is able to learn quite complicated information through speech and learning. В статье раскрыты теоретические основы и факторы формирования ответственности у детей в период дошкольного детства. У статті розкрито теоретичні основи і чинники формування відповідальності у дітей в період дошкільного дитинства.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectresponsibilityuk
dc.subjectpreschool childrenuk
dc.subjecttypes of responsibilityuk
dc.subjectemotional complacencyuk
dc.subjectadults and friends’ exampleuk
dc.subjectchildren literatureuk
dc.subjectfilmsuk
dc.subjectcartoonsuk
dc.subjectвідповідальністьuk
dc.subjectдіти дошкільного вікуuk
dc.subjectвиди відповідальностіuk
dc.subjectемоційна задоволеністьuk
dc.subjectприклад дорослих і товаришівuk
dc.subjectдитяча літератураuk
dc.subjectфільмиuk
dc.subjectмультфільмиuk
dc.titleЧинники виховання відповідальності у дітей дошкільного вікуuk
dc.title.alternativeФакторы воспитания ответственности у детей дошкольного возрастаuk
dc.title.alternativeFactors of preschool children’s responsibility formationuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bielienka.pdf250.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.