Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6666
Title: Video-based coaching in support of elementary teacher-candidate’s professional development
Other Titles: Відео-тренінг для забезпечення професійного розвитку вчителів початкових класів
Authors: Chizhik, Estella W.
Чижик, Естелла
Chizhik, Alexander W.
Чижик, Олександр
Burgess, Brian
Берджес, Брайан
Tanmajo, Maelyn
Танмаджо, Мелін
Seng, Derrick
Сенг, Деррік
Hernandez, Myrna
Ернандес, Мірна
Keywords: teacher education
teacher candidates
university supervisors
video-based coaching
feedback
performance-based assessment
педагогічна освіта
майбутні вчителі
університетські фахівці
навчання на основі відео
зворотній зв’язок
оцінка на основі ефективності
Issue Date: 2019
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Chizhik E. W. Video-based coaching in support of elementary teacher-candidate’s professional development / E. W. Chizhik, A. W. Chizhik, B. Burgess, M. Tanmajo, D. Seng, M. Hernandez // Наука і освіта. - 2019. - №4. - С.5-15.
Abstract: Teacher-education programs seek to improve their clinical practice for teacher candidates. Video-based coaching enables university supervisors the ability to provide meaningful feedback to teacher candidates. Most of the research on video-based coaching has focused on how the tool helps candidates notice aspects of their teaching. Few studies have examined the type of feedback university supervisors provide their teacher candidates. The current research examined the type of feedback university supervisors provide, how the feedback changes over the course of the program and its impact on a summative performance-based assessment. Reviewing the feedback provided by 16 university supervisors for 124 elementary school teacher candidates, our findings show that university supervisors’ feedback tends to be more positive than constructive. The select skills on which supervisors focused modulated over time and appear to be associated with candidates’ performance on the summative performance assessment. The implications of this research posits that university supervisors can have a measurable effect on teacher candidates’ instructional performance with the use of video-based coaching. Програми педагогічної освіти прагнуть удосконалити свою клінічну практику для майбутніх вчителів. Відео-тренінг дозволяє університетським фахівцям можливість надавати конструктивний зворотний зв’язок майбутнім вчителям. Більшість досліджень відео-тренінгу зосереджуються на тому, як програма допомагає майбутнім вчителям помітити аспекти їхнього навчання. Мало досліджень присвячено типам університетських зворотних зв’язків, які забезпечують своїх майбутніх вчителів. Ця робота досліджує як здійснюється університетський зворотний зв’язок і яким чином він змінює курс програми та його вплив на підсумкову оцінку на основі ефективності. На основі зворотного зв’язку 16 університетських фахівців для 124 майбутніх вчителів початкових класів, встановлено, що університетські зворотні зв’язки мають тенденцію бути більш позитивістськими, ніж конструктивними. Навички вибору, на яких фахівці зосереджувались, модулювались у часі та асоціюються з роботою майбутніх вчителів на підсумковій оцінці ефективності. Висновки цього дослідження свідчать про те, що університетські фахівці можуть за допомогою відео-тренінгу суттєво впливати на навчальну продуктивність майбутніх вчителів.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6666
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chizhik.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.