Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6655
Назва: Theoretical-methodological foundations of the use of song “Schlager” in vocal training of future musical art teachers
Інші назви: Теоретико-методологічні основи використання пісенного шлягеру у вокальній підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва
Автори: Ніколаї, Галина Юріївна
Nikolai, Halyna Yu
Ключові слова: theoretical-methodological foundations
vocal training
song schlager
future musical art teachers
song hit
pop vocals
comprehensive school
теоретико-методологічні основи
вокальна підготовка
пісенний шлягер
майбутні учителі музичного мистецтва
пісенний хіт
естрадний вокал
загальноосвітня школа
Дата публікації: 2019
Видавництво: Актуальні питання мистецької освіти та виховання
Бібліографічний опис: Nikolai H. Yu. Theoretical-methodological foundations of the use of song “Schlager” in vocal training of future musical art teachers / H. Yu. Nikolai // Актуальні питання мистецької освіти та виховання. – 2019. – Вип. 1-2 (13-14). – С. 227-285.
Короткий огляд (реферат): Methodological approaches and theoretical ideas of scientists in order to substantiate the peculiarities of the use of song schlager in vocal training of future musical art teachers are revealed in the article. The article outlines the features of the variety song: its leading role in the system of show business; professionalism of creators and performers of song schlager; version nature of the genre; its stage representation. The author argues that of great importance for future musical art teachers is the children’s schlager, the search of which should be added to the tasks for students for the period of pedagogical practice. У статті висвітлено проблему актуалізації естрадної вокальної музики у підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва з метою подальшого її використання у роботі зі шкільною молоддю. Показано, що проблема використання популярної музики у виховному процесі загальноосвітньої школи фокусується на пісенному шлягері, оскільки саме він служать найкращім музичним матеріалом для реалізації інтересів і вокально-виконавських можливостей учнів. Доведено, що нові віяння в музичній освіті потребують серйозного теоретико-методологічного обґрунтування. Визначено мету статті, яка полягає у висвітленні методологічних підходів і теоретичних ідей науковців задля обґрунтування особливостей використання пісенного шлягеру у вокальній підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва. Охарактеризовано методологію дослідження, що базувалась на положеннях філософії музики, культурології, естетики, теорії виховання та музикознавства з опорою на науковий інструментарій психології, маркетингу та соціокомунікативного підходу. Інтердисциплінарний науковий дискурс здійснювався з опорою на такі аналітичні методи, як термінологічний, порівняльно-зіставний, компаративний аналіз і музично- інтонаційний аналіз пісенних шлягерів, а також систематизацію наукової думки (філософської, культурологічної, психологічної, музично- педагогічної тощо). Метод теоретичного узагальнення дозволив сформулювати висновки пошуково-аналітичної роботи й визначити перспективи впровадження пісенного шлягеру в підготовку майбутніх учителів музики та шкільну практику. Показано, що термін «шлягер» має німецьке походження і був популярний у країнах соціалістичного табору у другій половині минулого століття. На початку XXI ст. його поступово витісняє термін «хіт». Доведено життєздатність шлягерів у соціокультурному хронотопі. Окреслено особливості функціонування естрадної пісні, зокрема шлягера: провідне значення в системі шоу-бізнесу; професіоналізм композиторів і виконавців; відкритість на нові інтерпретації, сценічна репрезентативність. Стверджується, що для професійного зростання майбутніх учителів музичного мистецтва важливими стають пошуки найкращих зразків дитячого шлягера.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6655
Розташовується у зібраннях:Кафедра музичного мистецтва і хореографії

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Theoretical-methodological foundations.pdf179.26 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.