Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6641
Title: Future Designers’ Information Competency Formation in The Process of Professional Training
Other Titles: Аналітика дослідження проблеми формування інформаційної компетентності майбутніх дизайнерів у процесі професійної підготовки
Authors: Karabin, Oksana
Карабін, Оксана Йосифівна
Romanyshyna, Oksana
Романишина, Оксана Ярославівна
Keywords: informatization of education
information technologies
computerization of training
information competency
components
innovative technologies
інформатизації освіти
інформаційні технології
комп’ютеризації навчання
інформаційна компетентність
компоненти
освітні інноваційні технології
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Karabin O. Future Designers’ Information Competency Formation in The Process of Professional Training / O. Karabin, O. Romanyshyna // Наука і освіта. - 2017. - №12. - С.176-182.
Abstract: The article deals with theoretical and experimental study of the formation of information competency of future designers in the process of professional training. During the empirical study, the levels of informational competency maturity of future designers in the process of professional training (high, sufficient, satisfactory, low) were assessed, basing on the following components of informational competency of future designers: motivational, cognitive, informational and instrumental, operational and activity. The assessment of the levels of informational competency maturity was conducted according to the following steps: motivation to master the information competency; perspective planning of information competency formation in the learning process; creation of theoretical and practical information training; mastering strategic tasks of information competency formation. On the basis of the conducted pedagogical experiment, statistically significant positive changes in the levels of future designers’ informational competency maturity in the experimental group were found. The reliability of the results of the study was confirmed by Student’s t-test for independent samples. У статті розглянуто теоретико-експериментальне дослідження проблеми формування інформаційної компетентності майбутніх дизайнерів у процесі професійної підготовки, здійснено аналіз наукової літератури, стандартів галузі знань, розроблено теоретичні концепції експерименту, сформовано його програму, здійснено аналіз навчальних програм, проведено діагностичне обстеження та визначено реальний стан рівнів сформованості інформаційної компетентності майбутніх дизайнерів у процесі професійної підготовки. Інформаційна компетентність майбутніх дизайнерів у процесі професійної підготовки відіграє важливу роль, оскільки сприяє поліпшенню їх професійної підготовки та позитивно впливає на ефективність освітнього процесу. Вона невід’ємно пов’язана з інформаційною культурою та передбачає наявність у студентів знань, умінь та навичок у галузі інформаційних технологій і здатність ефективного опрацювання великих масивів інформації з використанням сучасних засобів інформаційних технологій. Відтак, для реалізації поставлених завдань, під час емпіричного дослідження було проведено визначення рівнів сформованості (високий, достатній, задовільний, низький) інформаційної компетентності майбутніх дизайнерів у процесі професійної підготовки, яке ґрунтувалося на основі виокремлених компонентів формування інформаційної компетентності майбутніх дизайнерів: мотиваційний, когнітивний, інформаційно-інструментальний, операційно-діяльнісний. Визначення рівнів сформованості інформаційної компетентності майбутніх дизайнерів за компонентами проводилося згідно виокремлених практичних етапів: зорієнтована мотивація до оволодіння інформаційної компетентності; перспективне планування формування інформаційної компетентності у процесі навчальної діяльності; формування теоретичної та практичної інформаційної підготовки; оволодіння стратегічними завданнями формування інформаційної компетентності. На основі проведеного педагогічного експерименту визначено статистично значущі позитивні зміни у рівнях сформованості інформаційної компетентності майбутніх дизайнерів в експериментальній групі. Достовірність результатів дослідження підтверджена за допомогою критерію достовірності відмінностей середніх величин t-критерію Стьюдента для незалежних вибірок.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6641
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karabin.pdf570.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.