Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6636
Title: Особливості становлення ідентичності у підлітковому віці
Other Titles: Особенности становления идентичности в подростковом возрасте
Specificity of identity formation at the age of adolescence
Authors: Яновська, Тамара Анатоліївна
Яновская, Тамара Анатольевна
Yanovska, Tamara
Keywords: the age of adolescence
identity
self-assessment
reflection
підлітковий вік
ідентичність
самооцінка
рефлексія
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Яновська Т. А. Особливості становлення ідентичності у підлітковому віці / Т. А. Яновська // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 9. – С. 200-204.
Abstract: The article analyses the specificity of identity formation of children at the age of adolescence. It discloses the concepts of identity and psychological peculiarities of mental development of adolescents. The identity is defined as the central construct of the consciousness that determines peculiarities of self-perception and self-control, attitude to others and behavior of a person. The mechanism of identity formation in ontogenesis is the process of identification with another person, group and values that exist in the society. The identity formation occurs throughout a person's life from the early childhood. The sensitive period of the forma- tion of the adequate identity is the adolescence, when there is a concentration of emotions, intellectual and volitional efforts. У статті аналізуються особливості становлення ідентичності у дітей підліткового віку. Розглядаються поняття ідентичності та психологічні особливості психічного розвитку підлітків. Ідентичність визначається як центральний конструкт самосвідомості, що детермінує особливості самосприйняття та самоконтролю, відношення до інших людей і поведінку особистості. Механізмом формування ідентичності в онтогенезі є ідентифікація як процес самоототожнення з іншою людиною, групою та цінностями, які існують у суспільстві. Становлення ідентичності відбувається протягом всього життя людини, починаючи з раннього дитинства. Сензитивним періодом формування адекватної ідентичності є підлітковий вік, коли відбувається концентрація емоцій, інтелектуальних та вольових зусилль. Як знаряддя психологічної науки у статті описані методи дослідження особливостей становлення ідентичності дітей підліткового віку, а саме: дослідження змістовних характеристик ідентичності підлітків (міри врівноваженості, самооцінки ідентичності, статевої ідентичності, рефлексії, видів валентності ідентичності); дослідження самооцінки и потреб підлітків. У статті підкреслюється, що отримання результатів дослідження особливостей становлення ідентичності підлітків має виняткове значення для детермінування особливостей їх самосприйняття та самоконтролю, відношення до інших людей і поведінки особистості.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6636
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yanovska.pdf403.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.