Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6614
Title: Креативність та інтелект дітей молодшого шкільного віку:особливості взаємозв’язку
Other Titles: Креативность и интеллект детей младшего школьного возраста: особенности взаимосвязи
Creativity and intelligence of primary school children: features of interrelation
Authors: Василькевич, Я. З.
Keywords: creativity
intelligence
intelligence quotient
intelligence threshold
креативність
інтелект
коефіцієнт інтелекту
інтелектуальний поріг
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Василькевич Я. З. Креативність та інтелект дітей молодшого шкільного віку:особливості взаємозв’язку / Я. З. Василькевич // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 9. – С. 103-107.
Abstract: The article deals with the theoretical analysis and empiric research of intercommunication features of creativity and intelligence of primary school children. In numerous researches, executed within the framework of the most various approaches and methodological conceptions, a thesis is grounded and confirmed that the high manifestation of creativity is possible only in the presence of high level of intellectual capabilities. The subsequent mechanism of creativity development does not correlate directly with development of intelligence, but is characterized by growing influence of motivational and personality components. У статті подано теоретичний аналіз та емпіричне дослідження особливостей прояву взаємозв’язку креативності та інтелекту дітей молодшого шкільного віку. Рівень розвитку інтелекту виступає своєрідною базою, що визначає прояв і розвиток креативності. Подальший механізм розвитку креативності характеризується зростаючим впливом мотиваційних і особистісних компонентів.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6614
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vasylkevych.pdf262.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.