Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6600
Title: Stress management strategies of people holding managerial positions
Other Titles: Стратегии управления стрессом людей, занимающих руководящие должности
Стратегії управління стресом людей, які займають керівні посади
Authors: Kwiatkowska, Grażyna
Keywords: емоційний інтелект
емоційна компетентність
особистість керівника
стрес
emotional intelligence
emotional competence
manager’s personality
stress
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Kwiatkowska G. Stress management strategies of people holding managerial positions / G. Kwiatkowska // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 9. – С. 49-52.
Abstract: У статті розглядаються стратегії управління стресом людей, які шукають успіху в професійному житті. Показано, що емоційний інтелект (EI) визначає потенціал для набуття практичних навичок управління стресом, котрі базуються на 5 елементах, а саме, на самосвідомості, мотивації, співпереживанні; самоконтролі, міжособистісних стосунках. Аналізуються емоційні компетенції, що відображають досконалий контроль над широким спектром емоційних здібностей. Показано, що керівники та співробітники, використовуючи свій власний потенціал емоційного інтелекту, можуть створити професійні стосунки, котрі дозволять їм вести конструктивний обмін інформацією. Емоційний інтелект є важливим чинником у досягненні успіху в управлінні, це є основою всіх міжособистісних стосунків, включаючи умови стресу. The article deals with the problem of stress management strategies of people holding managerial positions. It is found out that stress is a very common phenomenon, inherent to every healthy individual. It is one of many psychophysical states of the organism. Stress is commonly defined as a highly unpleasant psychophysical state associated with tension, overexertion, pain, and even the feelings of helplessness and powerlessness. It is characterised by the increase of tension caused by the influence of specific factors - stressors. Emotional intelligence refers to the ability of recognizing, motivating and managing both our emotions and the ones of the people we are related to. It is noted that stress appears when workers – both employers and employees – feel psychological discomfort caused by being exposed to conditions and requirement beyond their present capabilities.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6600
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Grażyna Kwiatkowska.pdf324.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.