Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6600
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKwiatkowska, Grażyna-
dc.date.accessioned2020-02-17T11:10:25Z-
dc.date.available2020-02-17T11:10:25Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationKwiatkowska G. Stress management strategies of people holding managerial positions / G. Kwiatkowska // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 9. – С. 49-52.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6600-
dc.description.abstractУ статті розглядаються стратегії управління стресом людей, які шукають успіху в професійному житті. Показано, що емоційний інтелект (EI) визначає потенціал для набуття практичних навичок управління стресом, котрі базуються на 5 елементах, а саме, на самосвідомості, мотивації, співпереживанні; самоконтролі, міжособистісних стосунках. Аналізуються емоційні компетенції, що відображають досконалий контроль над широким спектром емоційних здібностей. Показано, що керівники та співробітники, використовуючи свій власний потенціал емоційного інтелекту, можуть створити професійні стосунки, котрі дозволять їм вести конструктивний обмін інформацією. Емоційний інтелект є важливим чинником у досягненні успіху в управлінні, це є основою всіх міжособистісних стосунків, включаючи умови стресу. The article deals with the problem of stress management strategies of people holding managerial positions. It is found out that stress is a very common phenomenon, inherent to every healthy individual. It is one of many psychophysical states of the organism. Stress is commonly defined as a highly unpleasant psychophysical state associated with tension, overexertion, pain, and even the feelings of helplessness and powerlessness. It is characterised by the increase of tension caused by the influence of specific factors - stressors. Emotional intelligence refers to the ability of recognizing, motivating and managing both our emotions and the ones of the people we are related to. It is noted that stress appears when workers – both employers and employees – feel psychological discomfort caused by being exposed to conditions and requirement beyond their present capabilities.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectемоційний інтелектuk
dc.subjectемоційна компетентністьuk
dc.subjectособистість керівникаuk
dc.subjectстресuk
dc.subjectemotional intelligenceuk
dc.subjectemotional competenceuk
dc.subjectmanager’s personalityuk
dc.subjectstressuk
dc.titleStress management strategies of people holding managerial positionsuk
dc.title.alternativeСтратегии управления стрессом людей, занимающих руководящие должностиuk
dc.title.alternativeСтратегії управління стресом людей, які займають керівні посадиuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Grażyna Kwiatkowska.pdf324.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.