Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6578
Назва: Formation of Moral Behavior in Children by Means of Original Didactic Fairy Tale
Інші назви: Формування моральних вчинків і дій у дітей засобами авторської дидактичної казки
Автори: Zaťko, Jozef
Златко, Джозеф
Kushnir, Valentyna
Кушнір, Валентина Миколаївна
Ratsul, Oleksandr
Рацул, Олександр Анатолійович
Ключові слова: moral deeds
moral behavior
didactic fairy tale
5-6-year-old children
preschoolers
moral behavior
моральні вчинки та дії
авторська дидактична казка
діти 5-6 років
дошкільники
моральна поведінка
Дата публікації: 2017
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Zaťko J. Formation of Moral Behavior in Children by Means of Original Didactic Fairy Tale / J. Zaťko, V. Kushnir, O. Ratsul // Наука і освіта. - 2017. - №12. - С.36-41.
Короткий огляд (реферат): The paper deals with the issue of the formation of moral behavior of children by means of an original didactic fairy tale. The main requirements for the content of such a tale, which allow it to act as a means of moral education, are as follows: simplicity and ease of perception; the identity of the story line of personal experience and the life of a preschooler; the presence of moral ideas, an emotional and sensory component. The study aims to test the experimental methodology for the formation of moral deeds in 5-6-year-old children by means of the original didactic fairy tale. The method involves the implementation of the following stages: cognitive-motivational (the formation of ideas about norms and rules of moral behavior, understanding the motives of heroes’ behavior); sensory and evaluation (development of children’s moral experiences and feelings, empathy and reflection skills); activity (formation of internal needs in moral actions, children’s ability to match the behavior of heroes with their own ones). The experiment involved 25 preschoolers. As a result of the experiment, the efficiency of the suggested technique has been proved. Стаття присвячена формуванню моральної поведінки дітей засобами авторської дидактичної казки. Розв’язується актуальна проблема можливостей використання авторської дидактичної казки у моральному вихованні дітей в умовах дошкільних закладів освіти та сім’ї. Визначаються основні вимоги до змісту авторської дидактичної казки, що дозволяють їй виступати в якості засобу морального виховання: доступність та легкість для сприйняття; тотожність сюжетної лінії особистому досвіду і життю дошкільника; наявність моральних задумів та ідей; наявність емоційно-почуттєвої складової казки. Метою статті є презентація й перевірка експериментальної методики формування моральних дій та вчинків у дітей 5-6 років засобами авторської дидактичної казки. Методика включає в себе реалізацію таких етапів: пізнавально-мотиваційний (формування уявлень про норми і правила моральної поведінки, розуміння мотивів поведінки героїв); почуттєво-оціночний (виховання моральних переживань і почуттів, формування умінь емпатії та рефлексії); діяльнісних (формування внутрішньої потреби у моральних вчинках та діях, уміння зіставляти поведінку героїв із власною). На діагностувальному етапі було задіяно 25 дітей 5-6 років закладу дошкільної освіти ясла-садок комбінованого типу №12 міста Умань, Черкаської області, яких було поділено на експериментальну та контрольну групи. На відміну від респондентів контрольної групи, діти з експериментальної були задіяні у роботі із використанням авторської дидактичної казки. Для оцінювання стану сформованості у дітей 5-6 років моральних дій та вчинків визначено поведінковий критерій із показниками (рівень сформованості уявлень про норми і правила моральної поведінки, розуміння мотивів поведінки героїв; ступінь сформованості умінь співпереживати та розуміти емоційний стан героїв; самостійності при зіставленні поведінки героїв із загальнолюдськими нормами та правилами; рівень готовності до активних моральних дій, вчинків та проявів). Результати експериментально-дослідної роботи виявили динаміку формування моральних дій та вчинків у дітей 5-6 років засобами авторської дидактичної казки у експериментальній групі, що дозволяє стверджувати про ефективність запропонованої методики.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6578
Розташовується у зібраннях:2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Zaťko.pdf660.75 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.