Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6578
Title: Formation of Moral Behavior in Children by Means of Original Didactic Fairy Tale
Other Titles: Формування моральних вчинків і дій у дітей засобами авторської дидактичної казки
Authors: Zaťko, Jozef
Златко, Джозеф
Kushnir, Valentyna
Кушнір, Валентина Миколаївна
Ratsul, Oleksandr
Рацул, Олександр Анатолійович
Keywords: moral deeds
moral behavior
didactic fairy tale
5-6-year-old children
preschoolers
moral behavior
моральні вчинки та дії
авторська дидактична казка
діти 5-6 років
дошкільники
моральна поведінка
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Zaťko J. Formation of Moral Behavior in Children by Means of Original Didactic Fairy Tale / J. Zaťko, V. Kushnir, O. Ratsul // Наука і освіта. - 2017. - №12. - С.36-41.
Abstract: The paper deals with the issue of the formation of moral behavior of children by means of an original didactic fairy tale. The main requirements for the content of such a tale, which allow it to act as a means of moral education, are as follows: simplicity and ease of perception; the identity of the story line of personal experience and the life of a preschooler; the presence of moral ideas, an emotional and sensory component. The study aims to test the experimental methodology for the formation of moral deeds in 5-6-year-old children by means of the original didactic fairy tale. The method involves the implementation of the following stages: cognitive-motivational (the formation of ideas about norms and rules of moral behavior, understanding the motives of heroes’ behavior); sensory and evaluation (development of children’s moral experiences and feelings, empathy and reflection skills); activity (formation of internal needs in moral actions, children’s ability to match the behavior of heroes with their own ones). The experiment involved 25 preschoolers. As a result of the experiment, the efficiency of the suggested technique has been proved. Стаття присвячена формуванню моральної поведінки дітей засобами авторської дидактичної казки. Розв’язується актуальна проблема можливостей використання авторської дидактичної казки у моральному вихованні дітей в умовах дошкільних закладів освіти та сім’ї. Визначаються основні вимоги до змісту авторської дидактичної казки, що дозволяють їй виступати в якості засобу морального виховання: доступність та легкість для сприйняття; тотожність сюжетної лінії особистому досвіду і життю дошкільника; наявність моральних задумів та ідей; наявність емоційно-почуттєвої складової казки. Метою статті є презентація й перевірка експериментальної методики формування моральних дій та вчинків у дітей 5-6 років засобами авторської дидактичної казки. Методика включає в себе реалізацію таких етапів: пізнавально-мотиваційний (формування уявлень про норми і правила моральної поведінки, розуміння мотивів поведінки героїв); почуттєво-оціночний (виховання моральних переживань і почуттів, формування умінь емпатії та рефлексії); діяльнісних (формування внутрішньої потреби у моральних вчинках та діях, уміння зіставляти поведінку героїв із власною). На діагностувальному етапі було задіяно 25 дітей 5-6 років закладу дошкільної освіти ясла-садок комбінованого типу №12 міста Умань, Черкаської області, яких було поділено на експериментальну та контрольну групи. На відміну від респондентів контрольної групи, діти з експериментальної були задіяні у роботі із використанням авторської дидактичної казки. Для оцінювання стану сформованості у дітей 5-6 років моральних дій та вчинків визначено поведінковий критерій із показниками (рівень сформованості уявлень про норми і правила моральної поведінки, розуміння мотивів поведінки героїв; ступінь сформованості умінь співпереживати та розуміти емоційний стан героїв; самостійності при зіставленні поведінки героїв із загальнолюдськими нормами та правилами; рівень готовності до активних моральних дій, вчинків та проявів). Результати експериментально-дослідної роботи виявили динаміку формування моральних дій та вчинків у дітей 5-6 років засобами авторської дидактичної казки у експериментальній групі, що дозволяє стверджувати про ефективність запропонованої методики.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6578
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zaťko.pdf660.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.