Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6534
Title: Педагогічні умови становлення професійно-термінологічної компетентності майбутнього вчителя біології
Other Titles: Педагогические условия становления профессионально-терминологической компетентности будущего учителя биологии
Pedagogical conditions of becoming a professional-terminological competence of a future biology teacher
Authors: Перерва, Вікторія
Pererva, Victoria
Keywords: умови формування компетентності
педагогічні умови
професійно-термінологічна компетентність
майбутні вчителі біології
активні методи навчання
условия формирования компетентности
педагогические условия
профессионально-терминологическая компетентность
будущие учителя биологии
активные методы обучения
conditions
pedagogical conditions
professional and terminology competence
future biology teacherscompetence
active methods of study
Issue Date: 2019
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Перерва В. Педагогічні умови становлення професійно-термінологічної компетент-ності майбутнього вчителя біології / В. Перерва // Наука і освіта. – 2019. – №2. – С. 44-48.
Abstract: У статті розкрито сутність поняття «умова» та охарактеризовано зміст поняття «педагогічні умови». На основі узагальнення існуючих наукових підходів подано розуміння педагогічних умов формування професійно-термінологічної компетентності майбутніх вчителів біології в ході фахової підготовки. Визначено та обґрунтовано основні педагогічні умови формування професійно-термінологічної компетентності майбутніх вчителів біології. В статье раскрыта сущность понятия «условие» и охарактеризованы содержание понятия «педагогические условия». На основе обобщения существующих научных подходов подано понимание педагогических условий формирования профессионально-терминологической компетентности будущих учителей биологии в ходе профессиональной подготовки. Определены и обоснованы основные педагогические условия формирования профессионально-терминологической компетентности будущих учителей биологии. In the article essence of concept «condition» is exposed and maintenance of concept «pedagogical condition» is described. The generalization of existent scientific approaches the understanding of pedagogical terms of forming of professional and terminology competence of future biology teachers is given in the process of professional preparation. The main aspect of modern pedagogical research of the increasing the efficiency of the educational process problems is the identification, substantiation and verification of pedagogical conditions that ensure the success of the activity. The problem of identifying and substantiating the pedagogical conditions of professional and terminological competence of future biology teachers formation during professional training remained out of the attention of the researchers. The effective pedagogical conditions depend on the clearly determining the structure of methodological support in accordance with the ultimate goal, as well as on the implementation of an interdependent set of conditions. Considering that for the biology teacher, as well as for the doctor, Latin is the basis of professional and terminological competence.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6534
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Victoria Pererva.pdf531.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.