Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6511
Назва: Особливості вербальних уявлень про навколишній світ у дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку
Інші назви: Peculiarities of verbal associations of the environment of preschool age children with mental retardation
Автори: Рацул, Олександр Анатолійович
Ratsul, Oleksandr
Завітренко, Долорес Георгіївна
Zavitrenko, Dolores
Кучай, Олександр Володимирович
Kuchai, Oleksandr
Ключові слова: вербальні асоціації
вербальна система
знаково-символічне опосередкування
відображення навколишнього світу
діти із затримкою психічного розвитку
verbal associations
verbal system
symbolic mediation
reflection of the world
children with mental retardation
Дата публікації: 2017
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Рацул О. А. Особливості вербальних уявлень про навколишній світ у дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку / О. А. Рацул, Д. Г. Завітренко, О. В. Кучай // Наука і освіта. - 2017. - №10. - С.154-161.
Короткий огляд (реферат): У статті представлено результати вивчення здатності дошкільників із затримкою психічного розвитку до знаково-символічного опосередкування навколишньої дійсності. В експерименті взяли участь 60 дошкільнят із затримкою психологічного розвитку і 60 дітей з нормальним психофізичним розвитком віком від 5 до 7 років. На першому етапі дослідження дитині послідовно пред’являлися 15 багатозначних слів трьох граматичних категорій, а на другому – 5 графічних зображень предметів. У відповідь на слово-подразник (або картинний матеріал) випробуваному пропонувалося назвати будь-які інші слова. У результаті експерименту виявлено специфіку виробленого асоціювання, яка свідчить про дефіцитарність мовного розвитку цієї категорії дітей дошкільного віку та про вузькість, неточність, фрагментарність уявлень, які обумовлюють характеристики, що складають в їх свідомості картину світу. The paper aims to reveal the results of the study of the ability of preschoolers with mental retardation for making associations of the environment. The experiment involved 60 preschoolers with mental retardation and 60 children with normal psychophysical development aged from 5 to 7 years. In the first part of the experiment, the children were consistently presented 15 polysemantic words in three grammatical categories, and in the second one they were showed 5 graphic representations of subjects (pictures). In response to the word-stimulus (or visual material), the respondents were asked to name as many words as possible. Associate reactions obtained during the study were grouped according to the following types: inadequate, form-forming, word-forming, syntagmatic, thematic and paradigmatic. It can be concluded that the features of verbal associations of preschoolers with mental retardation reveal the specifics of the mechanism of interfunctional interaction of speech and perception (syntagmatic strategy), visual-figurative and logical thinking (thematic and paradigmatic strategies) and characterize the ability to build integral worldview (text, scientific). The conducted experimental research has shown that in children with mental retardation the intensity and completeness of making associations of the environment is reduced, which is a manifestation of not only the narrowness of their linguistic development, but also inaccuracy, fragmentation of their representations, which determine the specifics of their worldview.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6511
Розташовується у зібраннях:2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ratsul.pdf893.61 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.