Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6479
Назва: Study of Future Psychologists’ Tolerance to Uncertainty Maturity
Інші назви: Емпіричне дослідження сформованості толерантності до невизначеності у майбутніх психологів
Автори: Khilko, Svitlana
Хілько, Світлана Олександрівна
Ключові слова: tolerance to uncertainty
intolerance to uncertainty
interpersonal intolerance to uncertainty
coping strategy
future psychologists
толерантність до невизначеності
інтолерантність до невизначеності
міжособистісна інтолерантність до невизначеності
копінг-стратегії
майбутні психологи
Дата публікації: 2017
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Khilko S. Study of Future Psychologists’ Tolerance to Uncertainty Maturity / S. Khilko // Наука і освіта. - 2017. - №9. - С.59-67.
Короткий огляд (реферат): The article deals with the results of the preliminary stage of the experiment aimed at examining the maturity of tolerance to uncertainty in future psychologists. The purpose of the study is to determine the levels of tolerance to uncertainty in future psychologists, which consists of the following components: cognitive, affective, and conative. The experiment involved 282 respondents – students of psychological faculties of higher educational institutions, which, with a view to identifying socio-psychological factors in the formation of tolerance to uncertainty, were divided into groups according to gender, age, level of education, course of study, form of study, work experience, desire to work as a psychologist. The following research methods were used in the empirical study: a questionnaire for identifying future psychologists’ awareness of tolerance to uncertainty (author’s development), a method for diagnosing the level of reflexivity maturity, the method of “Personal Readiness for Changes”, a method for diagnosing the level of empathic abilities, Melbourne Decision-Making Questionnaire for, “Personal Factors of Decision-Making” questionnaire, a questionnaire of tolerance to uncertainty, the method “Tolerance to uncertainty”, statistical mathematical methods for processing data using the computer program SPSS (version 17.0). As a result of the study it has been found that most of future psychologists have low and moderate levels of maturity of cognitive, affective and conative components of tolerance to uncertainty. The developed methodological basis for the study of the formation of tolerance to uncertainty of future psychologists, consisting of cognitive, affective and conative components deepens the knowledge of the components of tolerance to uncertainty, which will be used in the program for forming tolerance to uncertainty in future psychologists. Актуальність вивчення проблеми сформованості толерантності до невизначеності у майбутніх психологів обумовлена необхідністю ефективної підготовки фахівців, здатних ефективно діяти в нових, неструктурованих, неоднозначних ситуаціях, в умовах нехватки інформації проявляти толерантність до впливу фактору невизна- ченості. Метою дослідження є визначення рівнів сформованості толерантності до невизначеності у майбутніх психологів. Основні завдання: виявлення рівнів сформованості когнітивного, афективного і конативного ком- понентів толерантності до невизначеності у майбутніх психологів; визначення узагальненого показника сфор- мованості толерантності до невизначеності у майбутніх психологів та виявлення соціально-психологічних чин- ників, що сприяють його формуванню; аналіз ефективності розробленої методичної бази емпіричного до- слідження сформованості толерантності до невизначеності у майбутніх психологів. В емпіричному дослідженні використано такі методи дослідження: анкета на виявлення обізнаності майбутніх психологів щодо формування толерантності до невизначеності (авторська розробка), методика діагностики рівня розвитку рефлексивності, методика «Особистісна готовність до змін», методика діагностики рівня емпатичних здібностей, Мельбурнст- кий опитувальник прийняття рішень, опитувальник «Особистісні фактори прийняття рішень», новий опиту- вальник толерантності до невизначеності, методика «Толерантність до невизначеності», статистично- математичні методи опрацювання даних з використанням комп’ютерної програми SPSS (версія 17.0). За резуль- татами дослідження переважна більшість майбутніх психологів мають низький і середній рівні сформованості когнітивного, афективного і конативного компонентів толерантності до невизначеності. Результати узагальне- ного показника толерантності до невизначеності, де низький рівень має третина досліджуваних, більше поло- вини – середній рівень і менше одного проценту – високий, свідчить про недостатню обізнаність та усвідом- леність з питань формування толерантності до невизначеності, наявність негативного ставлення до ситуацій невизначеності як в навчальній діяльності, так і в житті, відчуття амбівалентних емоцій в ситуаціях невизначе- ності, неоднозначності та труднощі у виборі продуктивних способів дій. Отже, аналіз особливостей сформова- ності толерантності до невизначеності у майбутніх психологів виявив проблеми її формування як загалом, так і за окремими її компонентами, що потребує розробки та обґрунтування програми її розвитку як важливого чин- ника професійного становлення психолога.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6479
Розташовується у зібраннях:2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Khilko.pdf627.22 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.