Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6479
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKhilko, Svitlana-
dc.contributor.authorХілько, Світлана Олександрівна-
dc.date.accessioned2020-02-07T13:21:02Z-
dc.date.available2020-02-07T13:21:02Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationKhilko S. Study of Future Psychologists’ Tolerance to Uncertainty Maturity / S. Khilko // Наука і освіта. - 2017. - №9. - С.59-67.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6479-
dc.description.abstractThe article deals with the results of the preliminary stage of the experiment aimed at examining the maturity of tolerance to uncertainty in future psychologists. The purpose of the study is to determine the levels of tolerance to uncertainty in future psychologists, which consists of the following components: cognitive, affective, and conative. The experiment involved 282 respondents – students of psychological faculties of higher educational institutions, which, with a view to identifying socio-psychological factors in the formation of tolerance to uncertainty, were divided into groups according to gender, age, level of education, course of study, form of study, work experience, desire to work as a psychologist. The following research methods were used in the empirical study: a questionnaire for identifying future psychologists’ awareness of tolerance to uncertainty (author’s development), a method for diagnosing the level of reflexivity maturity, the method of “Personal Readiness for Changes”, a method for diagnosing the level of empathic abilities, Melbourne Decision-Making Questionnaire for, “Personal Factors of Decision-Making” questionnaire, a questionnaire of tolerance to uncertainty, the method “Tolerance to uncertainty”, statistical mathematical methods for processing data using the computer program SPSS (version 17.0). As a result of the study it has been found that most of future psychologists have low and moderate levels of maturity of cognitive, affective and conative components of tolerance to uncertainty. The developed methodological basis for the study of the formation of tolerance to uncertainty of future psychologists, consisting of cognitive, affective and conative components deepens the knowledge of the components of tolerance to uncertainty, which will be used in the program for forming tolerance to uncertainty in future psychologists. Актуальність вивчення проблеми сформованості толерантності до невизначеності у майбутніх психологів обумовлена необхідністю ефективної підготовки фахівців, здатних ефективно діяти в нових, неструктурованих, неоднозначних ситуаціях, в умовах нехватки інформації проявляти толерантність до впливу фактору невизна- ченості. Метою дослідження є визначення рівнів сформованості толерантності до невизначеності у майбутніх психологів. Основні завдання: виявлення рівнів сформованості когнітивного, афективного і конативного ком- понентів толерантності до невизначеності у майбутніх психологів; визначення узагальненого показника сфор- мованості толерантності до невизначеності у майбутніх психологів та виявлення соціально-психологічних чин- ників, що сприяють його формуванню; аналіз ефективності розробленої методичної бази емпіричного до- слідження сформованості толерантності до невизначеності у майбутніх психологів. В емпіричному дослідженні використано такі методи дослідження: анкета на виявлення обізнаності майбутніх психологів щодо формування толерантності до невизначеності (авторська розробка), методика діагностики рівня розвитку рефлексивності, методика «Особистісна готовність до змін», методика діагностики рівня емпатичних здібностей, Мельбурнст- кий опитувальник прийняття рішень, опитувальник «Особистісні фактори прийняття рішень», новий опиту- вальник толерантності до невизначеності, методика «Толерантність до невизначеності», статистично- математичні методи опрацювання даних з використанням комп’ютерної програми SPSS (версія 17.0). За резуль- татами дослідження переважна більшість майбутніх психологів мають низький і середній рівні сформованості когнітивного, афективного і конативного компонентів толерантності до невизначеності. Результати узагальне- ного показника толерантності до невизначеності, де низький рівень має третина досліджуваних, більше поло- вини – середній рівень і менше одного проценту – високий, свідчить про недостатню обізнаність та усвідом- леність з питань формування толерантності до невизначеності, наявність негативного ставлення до ситуацій невизначеності як в навчальній діяльності, так і в житті, відчуття амбівалентних емоцій в ситуаціях невизначе- ності, неоднозначності та труднощі у виборі продуктивних способів дій. Отже, аналіз особливостей сформова- ності толерантності до невизначеності у майбутніх психологів виявив проблеми її формування як загалом, так і за окремими її компонентами, що потребує розробки та обґрунтування програми її розвитку як важливого чин- ника професійного становлення психолога.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjecttolerance to uncertaintyuk
dc.subjectintolerance to uncertaintyuk
dc.subjectinterpersonal intolerance to uncertaintyuk
dc.subjectcoping strategyuk
dc.subjectfuture psychologistsuk
dc.subjectтолерантність до невизначеностіuk
dc.subjectінтолерантність до невизначеностіuk
dc.subjectміжособистісна інтолерантність до невизначеностіuk
dc.subjectкопінг-стратегіїuk
dc.subjectмайбутні психологиuk
dc.titleStudy of Future Psychologists’ Tolerance to Uncertainty Maturityuk
dc.title.alternativeЕмпіричне дослідження сформованості толерантності до невизначеності у майбутніх психологівuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khilko.pdf627.22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.