Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6375
Title: Використання інформаційних технологій у формуванні прогностичної компетентності майбутніх магістрів початкової освіти
Other Titles: Использование информационных технологий в формировании прогностической компетентности будущих магистров начального образования
Useing information technologies in the formation of future primary education masters’ prognosis competence
Authors: Кінєшева, А. Ю.
Keywords: master
primary education
predictive competence
information technologies
магістр
початкова освіта
прогностична компетентність
інформаційні технології
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Кінєшева А. Ю. Використання інформаційних технологій у формуванні прогностичної компетентності майбутніх магістрів початкової освіти / А. Ю. Кінєшева // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 7. – С. 94-98.
Abstract: Successful professional activity of future Masters of primary education largely depends on whether they are able to forecast and predict the outcome of their professional activities. It’s needed to tackle this problem at the level of modern requirements that imply primarily using of information technologies. The article considers approaches to the definition of «interactive technology» as well as an attempt to classify the main types of interactive education technologies in the environment «teacher ↔ student», which include collective group, training, discussion, gaming and design technologies that are actively used by researchers in the preparation of future specialists to pedagogical forecasting. Main focus of the article is concentrated on determining the specific use of one of the most perspective technologies in the interactive environment «student ↔ computer teacher/student», namely on information technologies, directed on formation predictive competence of the future Masters of primary education. У статті здійснено спробу класифікувати основні види інтерактивних технологій та зосереджено увагу на використанні інформаційних технологій як ефективного засобу формування прогностичної компетентності майбутніх магістрів початкової освіти.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6375
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kiniesheva.pdf463.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.