Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6355
Назва: Психологічний аналіз форм відображення процесу мислення в соціальних мережах
Інші назви: Psychological analysis of the reflection of thinking in social networking websites
Автори: Пирог, Ганна Володимирівна
Pyroh, Hanna Volodymyrivna
Пірог, Олександр Вікторович
Piroh, Oleksandr
Ключові слова: мислення
розумові процеси
net-мислення
мережеве мислення
соціальні мережі
форми відображення думок
стабілізація мислення
усталення думок
розвиток мислення
письмове мовлення
thinking
cognitive processes
net-thinking
social networks
forms of thoughts reflection
thinking stabilization
development of thinking
written communication
Дата публікації: 2017
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Пирог Г. В. Психологічний аналіз форм відображення процесу мислення в соціальних мережах / Г. В. Пирог, О. В. Пірог // Наука і освіта. - 2017. - №7. - С.50-57.
Короткий огляд (реферат): Інтернет-технології та віртуальна комунікація стали невід’ємною частиною життя сучасної людини, вони все більше і більше впливають на процеси мислення користувачів. У сучасних дослідженнях констатується специфічність процесу мислення в мережі Інтернет, визначаються його особливості, але емпіричних досліджень з net-мислення недостатньо. Метою статті є вивчення форм відображення мислення в електронних соціальних мережах, а саме – які форми передачі думок використовуються блогерами, і в який спосіб ці форми впливають на розумові процеси аудиторії. Аналіз мережевих текстів дозволив виділити деякі тенденції: перша – активне використання широкого діапазону візуально-образних форм відображення мислення; друга – взаємопроникнення мовних і візуальних форм, їх змішування. В соціальних мережах має місце циклічність процесу мислення. Мережеві тексти як зовнішнє відображення розумових процесів авторів у залежності від обраних мовних і візуально-образних форм можуть вести до стабілізації або розвитку мислення користувачів соціальних мереж. Реакція інтернет-користувачів на конкретні повідомлення в мережі залежить від форм відображення думок, які вибрав автор. Різні форми відображення думок мають неоднакову ефективність впливу на аудиторію. На стабілізацію мислення аудиторії найбільшою мірою впливає спільне використання мовних і візуально-образних форм, на розвиток мислення – форми, пов’язані з прямим зверненням блогерів до аудиторії. Internet technologies and virtual communication have become the integral part of modern life, and they keep influencing the users’ thinking. Modern research studies deal with the process of thinking in the Internet, as well as its peculiarities, but though there are a few empirical studies in this field. The paper aims to examine the reflection of thinking in social networking websites, in particular – to detect the forms of thought transfer the bloggers use in their posts, as well as the ways they affect the cognitive processes of the audience. The study is based on the following research methods: theoretical review of scientific literature, analysis of network messages, quantitative and qualitative methods (regressive analysis). According to the ideas of L. Vygotsky’s cultural and historical concept, cognitive processes are interrelated with language and communication, thinking is reflected via “inner speech” into “external” in a written form. Thinking and written speech are modified and get new characteristics in the Internet. The study sample consisted of the messages taken from the posts of Facebook users. The homogeneity of the sample was provided by the selection of the messages in one topic (real or imaginary event). In December, 2016, 10 topics in socio-political field were chosen and 50 posts of different bloggers were analysed. The research results have shown some peculiarities: active use of a wide variety of visual and imaginary forms of thoughts reflection; convergence of linguistic and visual forms, their mixture. The audience’s reaction to certain messages depends on the forms of the author’s thoughts reflection. The combined application of linguistic and visual forms (a text together with pictures or videos, internet-memes, etc.) has significant impact on the audience’s thinking stabilization. The forms using direct appeal to the audience influence the development of users’ thinking. The methods of direct interaction of the author with the audience (comments, questions, pools) provoke the formation of the readers’ thoughts, which is manifested in a great number of comments to the post.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6355
Розташовується у зібраннях:2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pyroh.pdf615.65 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.