Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6339
Назва: T. Saaty’s method in directors’ professional competence design
Інші назви: Метод Т.Сааті в моделюванні професійної компетентності керівників
Автори: Borodiienko, Oleksandra
Бородієнко, Олександра Володимирівна
Ключові слова: professional competence
head of sales and customer service department
communication company
competency model
system of development of professional competence
intra firm training
професійна компетентність
керівник структурного підрозділу
підприємство сфери зв’язку
модель компетенцій
система розвитку професійної компетентності
внутрішньофірмове навчання персоналу
Дата публікації: 2017
Видавництво: Borodiienko O. T. Saaty’s method in directors’ professional competence design / O. Borodiienko // Наука і освіта. - 2017. - №6. - С. 167-171.
Короткий огляд (реферат): The article deals with substantiation of the component structure of the professional competence of heads of sales and customer service departments in telecommunications companies and definition of vectors of weight coefficients of professional competence components for designing and prioritizing pedagogical influence on the investigated category of managers. Using the methods of theoretical analysis, expert evaluation (the method of critical incidents, the method of SERVQUAL, foresight), a component structure of professional competence was revealed which includes motivational and value, intellectual and cognitive (professional, psychological, andragogical, organizational and managerial knowledge), operational (professional, communicative, andragogical, organizational and managerial skills) and personal components. T. Saaty’s method was used to identify the weight factors of professional competence components, which made it possible to find out the following most significant professional competence components of heads of sales and customer service departments in telecommunications companies: intellectual-cognitive and operational. У статті представлено результати дослідження компонентної структури професійної компетентності керівників (на прикладі керівників структурних підрозділів з продажу послуг та обслуговування споживачів підприємств сфери зв’язку). Обґрунтовано підходи до моделювання професійної компетентності – на основі функціонального (декомпозиція функціональних обов’язків керівника на окремі бізнес-процеси; виявлення поведінських проявів, здатностей, особистісних якостей, рівня готовності, які є необхідними для ефективного виконання функціональних обов’язків за окремими бізнес-процесами) та структурного критеріїв (когнітивний компонент – специфічні професійні знання; діяльнісний компонент – професійні уміння та навички; мотиваційний компонент – мотивація особистості до виконання функціональних обов’язків та професійного розвитку; ціннісний компонент – професійні установки, цінності); особистісний компонент – професійно важливі особистісні якості, необхідні для ефективного здійснення професійних обов’язків). З використанням методів теоретичного аналізу, експертних оцінок (методу критичних інцидентів, методики SERVQUAL, форсайту) було виявлено компонентну структуру професійної компетентності, яка включає мотиваційно-ціннісний, інтелектуально-когнітивний (професійні, психологічні, андрагогічні, організаційноуправлінські знання), операційно-діяльнісний (професійні, комунікативні, андрагогічні, організаційно-управлінські уміння) та особистісний компоненти. Для здійснення узагальнення й синтезу думок експертів та статистичної обробки отриманих результатів було використано метод попарних порівнянь, який дав змогу отримати вектори вагових коефіцієнтів компонентів професійної компетентності. Для виявлення вагових коефіцієнтів компонентів професійної компетентності було використано метод Т. Сааті, що дало змогу з’ясувати найбільш значущі компоненти професійної компетентності з метою моделювання та пріоритезації педагогічного впливу на досліджувану категорію керівників: інтелектуально-когнітивний та операційно-діяльнісний, натомість, мотиваційно-ціннісний та особистісний мають значно нижчі вагові коефіцієнти. Запропоновано підходи до виділення у змісті навчання аспектів, які сприятимуть розвитку професійних, організаційно-управлінських та андрагогічних умінь та професійних, організаційноуправлінських та андрагогічних знань як знаннєвої основи формування умінь. Педагогічний вплив з метою розвитку мотиваційно-ціннісного та особистісного компонентів доцільно здійснювати шляхом інтегрування в основні курси специфічних завдань, кейсів, вправ, які мають на меті розвиток необхідних для виконання функціональних обов’язків цінностей та професійно важливих особистісних якостей.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6339
Розташовується у зібраннях:2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Borodiienko.pdf581.58 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.