Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6339
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBorodiienko, Oleksandra-
dc.contributor.authorБородієнко, Олександра Володимирівна-
dc.date.accessioned2020-02-03T14:28:53Z-
dc.date.available2020-02-03T14:28:53Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6339-
dc.description.abstractThe article deals with substantiation of the component structure of the professional competence of heads of sales and customer service departments in telecommunications companies and definition of vectors of weight coefficients of professional competence components for designing and prioritizing pedagogical influence on the investigated category of managers. Using the methods of theoretical analysis, expert evaluation (the method of critical incidents, the method of SERVQUAL, foresight), a component structure of professional competence was revealed which includes motivational and value, intellectual and cognitive (professional, psychological, andragogical, organizational and managerial knowledge), operational (professional, communicative, andragogical, organizational and managerial skills) and personal components. T. Saaty’s method was used to identify the weight factors of professional competence components, which made it possible to find out the following most significant professional competence components of heads of sales and customer service departments in telecommunications companies: intellectual-cognitive and operational. У статті представлено результати дослідження компонентної структури професійної компетентності керівників (на прикладі керівників структурних підрозділів з продажу послуг та обслуговування споживачів підприємств сфери зв’язку). Обґрунтовано підходи до моделювання професійної компетентності – на основі функціонального (декомпозиція функціональних обов’язків керівника на окремі бізнес-процеси; виявлення поведінських проявів, здатностей, особистісних якостей, рівня готовності, які є необхідними для ефективного виконання функціональних обов’язків за окремими бізнес-процесами) та структурного критеріїв (когнітивний компонент – специфічні професійні знання; діяльнісний компонент – професійні уміння та навички; мотиваційний компонент – мотивація особистості до виконання функціональних обов’язків та професійного розвитку; ціннісний компонент – професійні установки, цінності); особистісний компонент – професійно важливі особистісні якості, необхідні для ефективного здійснення професійних обов’язків). З використанням методів теоретичного аналізу, експертних оцінок (методу критичних інцидентів, методики SERVQUAL, форсайту) було виявлено компонентну структуру професійної компетентності, яка включає мотиваційно-ціннісний, інтелектуально-когнітивний (професійні, психологічні, андрагогічні, організаційноуправлінські знання), операційно-діяльнісний (професійні, комунікативні, андрагогічні, організаційно-управлінські уміння) та особистісний компоненти. Для здійснення узагальнення й синтезу думок експертів та статистичної обробки отриманих результатів було використано метод попарних порівнянь, який дав змогу отримати вектори вагових коефіцієнтів компонентів професійної компетентності. Для виявлення вагових коефіцієнтів компонентів професійної компетентності було використано метод Т. Сааті, що дало змогу з’ясувати найбільш значущі компоненти професійної компетентності з метою моделювання та пріоритезації педагогічного впливу на досліджувану категорію керівників: інтелектуально-когнітивний та операційно-діяльнісний, натомість, мотиваційно-ціннісний та особистісний мають значно нижчі вагові коефіцієнти. Запропоновано підходи до виділення у змісті навчання аспектів, які сприятимуть розвитку професійних, організаційно-управлінських та андрагогічних умінь та професійних, організаційноуправлінських та андрагогічних знань як знаннєвої основи формування умінь. Педагогічний вплив з метою розвитку мотиваційно-ціннісного та особистісного компонентів доцільно здійснювати шляхом інтегрування в основні курси специфічних завдань, кейсів, вправ, які мають на меті розвиток необхідних для виконання функціональних обов’язків цінностей та професійно важливих особистісних якостей.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherBorodiienko O. T. Saaty’s method in directors’ professional competence design / O. Borodiienko // Наука і освіта. - 2017. - №6. - С. 167-171.uk
dc.subjectprofessional competenceuk
dc.subjecthead of sales and customer service departmentuk
dc.subjectcommunication companyuk
dc.subjectcompetency modeluk
dc.subjectsystem of development of professional competenceuk
dc.subjectintra firm traininguk
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk
dc.subjectкерівник структурного підрозділуuk
dc.subjectпідприємство сфери зв’язкуuk
dc.subjectмодель компетенційuk
dc.subjectсистема розвитку професійної компетентностіuk
dc.subjectвнутрішньофірмове навчання персоналуuk
dc.titleT. Saaty’s method in directors’ professional competence designuk
dc.title.alternativeМетод Т.Сааті в моделюванні професійної компетентності керівниківuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Borodiienko.pdf581.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.