Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6287
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKarpova, Ella Eduardivna-
dc.contributor.authorKudryavtseva, Olena Albertivna-
dc.contributor.authorКарпова, Элла Эдуардовна-
dc.contributor.authorКарпова, Елла Едуардівна-
dc.contributor.authorКудрявцева, Олена Альбертівна-
dc.contributor.authorКудрявцева, Елена Альбертовна-
dc.date.accessioned2020-01-31T09:08:45Z-
dc.date.available2020-01-31T09:08:45Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationKarpova E. Pedagogical conditions of future preschool teachers’ intellectual development / E. Karpova, O. Kudriavtseva // Наука і освіта. – 2018. – №4. – С. 17-23.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6287-
dc.description.abstractМета статті – на основі теоретичного осмислення досліджуваної проблеми визначити та експериментально перевірити педагогічні умови інтелектуального розвитку майбутніх вихователів у процесі професійної підготовки у педагогічному університеті. Описано етапи експериментального дослідження (констатувальний, формувальний, контрольний), сутність якого полягала у вивченні рівня інтелектуального розвитку майбутніх вихователів, розробці педагогічних умов для підвищенні ефективності його розвитку. The paper aims to present and experimentally verify pedagogical conditions of the intellectual development of fu-ture preschool teachers in the process of professional training at a pedagogical university. The following pedagogical conditions have been selected: stimulation of intellectual activity of students during lessons; activation of independent cognitive activity of students in extra-curricular time; provision of systematic pedagogical quality control of pedagogical knowledge using modern methods of rating assessment; developing students’ stable cognitive motivation. Цель статьи - на основе теоретического осмысления исследуемой проблемы определить и экспериментально проверить педагогические условия интеллектуального развития будущих воспитателей в процессе профессиональной подготовки в педагогическом университете. Описаны этапы экспериментального исследования (констатирующий, формирующий, контрольный), сущность которого заключалась в изучении уровня интеллектуального развития будущих воспитателей, разработке педагогических условий для повышении эффективности его развития.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»; Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН Україниuk
dc.subjectмайбутні вихователіuk
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk
dc.subjectінтелектуальний розвитокuk
dc.subjectкритеріїuk
dc.subjectпоказники і рівні інтелектуального розвиткуuk
dc.subjectпедагогічні умовиuk
dc.subjectбудущие воспитателиuk
dc.subjectпрофессиональная подготовкаuk
dc.subjectинтеллектуальное развитиеuk
dc.subjectкритерииuk
dc.subjectпоказатели и уровни интеллектуального развитияuk
dc.subjectпедагогические условияuk
dc.subjectfuture educatorsuk
dc.subjectprofessional traininguk
dc.subjectintellectual developmentuk
dc.subjectcriteriauk
dc.subjectindicators and levels of in-tellectual developmentuk
dc.subjectpedagogical conditionsuk
dc.titlePedagogical conditions of future preschool teachers’ intellectual developmentuk
dc.title.alternativeПедагогічні умови інтелектуального розвитку майбутніх вихователів у процесі професійної підготовкиuk
dc.title.alternativeПедагогические условия интеллектуального развития будущих воспитателей в процессе профессиональной подготовкиuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ella Karpova.pdf559.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.