Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6244
Назва: Assessment of Future Marketing Experts’ Professional Thinking Creative Component Maturity
Інші назви: Оцінка розвитку креативної складової професійного мислення майбутніх маркетологів
Автори: Shevchenko, Nataliia
Шевченко, Наталія
Kuchynova, Natalia
Кучинова, Наталя
Ключові слова: professional thinking
creative component of professional thinking
marketer
motivational component
cognitive-divergent component
emotional-volitional component
communicative component
integral assessment
levels of maturit
професійне мислення
креативна складова професійного мислення
маркетолог
мотиваційний компонент
когнітивно-дивергентний компонент
емоційно-вольовий компонент
комунікативний компонент
інтегральна оцінка
рівні розвитку креативної складової професійного мислення маркетолога
Дата публікації: 2018
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Shevchenko N. Assessment of Future Marketing Experts’ Professional Thinking Creative Component Maturity / N. Shevchenko, N. Kuchynova // Наука і освіта. - 2018. - №3. - С.54-61.
Короткий огляд (реферат): The relevance of the study is due to the need to create scientifically grounded conditions for the development of professional thinking of future marketing experts in the process of training. The paper aims to present the results of the empirical study revealing the peculiarities of the development of the creative component of professional thinking of students majoring in “Marketing”. The article reveals the structure of marketing experts’ professional thinking creative component, which includes the following constituents: motivational, cognitive-divergent, emotional-volitional, and communicative. According to the determined structure of marketing experts’ professional thinking creative component, the criteria and indicators of every constituent have been substantiated. The generalization of the results of theoretical analysis and empirical research allowed to determine the levels of the maturity of the creative component of the professional thinking of future marketing experts: high, higher than average, average, lower than average, low, and to state its slight increase (with a decline during the third year) during the studies at a higher educational institution. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю створення науково обґрунтованих умов розвитку професійного мислення майбутніх маркетологів у процесі професійної підготовки. Мета статті – презентувати результати емпіричного дослідження особливостей розвитку креативної складової професійного мислення студентів спеціальності «Маркетинг». У статті розкрито структуру креативної складової професійного мислення маркетолога, яка включає такі компоненти: мотиваційний, когнітивно-дивергентний, емоційно-вольовий та комунікативний. Відповідно до визначеної структури креативної складової професійного мислення маркетолога обґрунтовано критерії та показники кожного компонента. Визначено, що критерієм розвитку когнітивнодивергентного компонента є сформованість когнітивно-дивергентного мислення за показниками: допитливість, розвиток уяви, складність мислення, невербальна та мовленнєво-мисленнєва креативність. Критерієм розвитку комунікативного компонента – комунікативна компетентність, яка характеризується показниками ініціативності, активності у спілкуванні, схильності до самопрезентації. Критерієм розвитку мотиваційного компонента визначено мотивацію досягнення, показником якої є мотивація прагнення до успіху. Критерієм розвитку емоційно-вольового компонента є готовність до ризику, а показниками – готовність до ризику та рішучість у діях. Обґрунтовано вибір психодіагностичного інструментарію дослідження кожного структурного компоненту креативної складової професійного мислення маркетолога: методика «Мотивація досягнення» (модифікація тестуопитувальника А. Мехрабіана, запропонована М. Ш. Магомед-Еміновим), методика «Діагностика невербальної креативності» (короткий варіант тесту Е. Торренса в адаптації А. М. Вороніна), методика «Діагностика мовленнєво-мисленнєвої креативності» Т. В. Галкіної, Л. Г. Алексєєвої, методика «Діагностики особистісної креативності» О. Є. Тунік, методика виявлення «Комунікативних і організаторських схильностей» (КОС-2) (В. В. Синявського, Б. О. Федорішина). Подано результати емпіричного дослідження особливостей розвитку структурних компонентів креативної складової професійного мислення студентів-маркетологів І-ІV курсів та динаміку впродовж навчального процесу. Узагальнення результатів теоретичного аналізу та емпіричного дослідження дозволило визначити рівні розвитку креативної складової професійного мислення майбутніх маркетологів – високий, вищий за середній, середній, нижчий за середній, низький – та констатувати її незначне зростання (зі зниженням на ІІІ курсі) упродовж навчання у вищому навчальному закладі
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6244
Розташовується у зібраннях:2018

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Shevchenko.pdf601.86 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.