Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6244
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorShevchenko, Nataliia-
dc.contributor.authorШевченко, Наталія-
dc.contributor.authorKuchynova, Natalia-
dc.contributor.authorКучинова, Наталя-
dc.date.accessioned2020-01-29T14:29:59Z-
dc.date.available2020-01-29T14:29:59Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationShevchenko N. Assessment of Future Marketing Experts’ Professional Thinking Creative Component Maturity / N. Shevchenko, N. Kuchynova // Наука і освіта. - 2018. - №3. - С.54-61.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6244-
dc.description.abstractThe relevance of the study is due to the need to create scientifically grounded conditions for the development of professional thinking of future marketing experts in the process of training. The paper aims to present the results of the empirical study revealing the peculiarities of the development of the creative component of professional thinking of students majoring in “Marketing”. The article reveals the structure of marketing experts’ professional thinking creative component, which includes the following constituents: motivational, cognitive-divergent, emotional-volitional, and communicative. According to the determined structure of marketing experts’ professional thinking creative component, the criteria and indicators of every constituent have been substantiated. The generalization of the results of theoretical analysis and empirical research allowed to determine the levels of the maturity of the creative component of the professional thinking of future marketing experts: high, higher than average, average, lower than average, low, and to state its slight increase (with a decline during the third year) during the studies at a higher educational institution. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю створення науково обґрунтованих умов розвитку професійного мислення майбутніх маркетологів у процесі професійної підготовки. Мета статті – презентувати результати емпіричного дослідження особливостей розвитку креативної складової професійного мислення студентів спеціальності «Маркетинг». У статті розкрито структуру креативної складової професійного мислення маркетолога, яка включає такі компоненти: мотиваційний, когнітивно-дивергентний, емоційно-вольовий та комунікативний. Відповідно до визначеної структури креативної складової професійного мислення маркетолога обґрунтовано критерії та показники кожного компонента. Визначено, що критерієм розвитку когнітивнодивергентного компонента є сформованість когнітивно-дивергентного мислення за показниками: допитливість, розвиток уяви, складність мислення, невербальна та мовленнєво-мисленнєва креативність. Критерієм розвитку комунікативного компонента – комунікативна компетентність, яка характеризується показниками ініціативності, активності у спілкуванні, схильності до самопрезентації. Критерієм розвитку мотиваційного компонента визначено мотивацію досягнення, показником якої є мотивація прагнення до успіху. Критерієм розвитку емоційно-вольового компонента є готовність до ризику, а показниками – готовність до ризику та рішучість у діях. Обґрунтовано вибір психодіагностичного інструментарію дослідження кожного структурного компоненту креативної складової професійного мислення маркетолога: методика «Мотивація досягнення» (модифікація тестуопитувальника А. Мехрабіана, запропонована М. Ш. Магомед-Еміновим), методика «Діагностика невербальної креативності» (короткий варіант тесту Е. Торренса в адаптації А. М. Вороніна), методика «Діагностика мовленнєво-мисленнєвої креативності» Т. В. Галкіної, Л. Г. Алексєєвої, методика «Діагностики особистісної креативності» О. Є. Тунік, методика виявлення «Комунікативних і організаторських схильностей» (КОС-2) (В. В. Синявського, Б. О. Федорішина). Подано результати емпіричного дослідження особливостей розвитку структурних компонентів креативної складової професійного мислення студентів-маркетологів І-ІV курсів та динаміку впродовж навчального процесу. Узагальнення результатів теоретичного аналізу та емпіричного дослідження дозволило визначити рівні розвитку креативної складової професійного мислення майбутніх маркетологів – високий, вищий за середній, середній, нижчий за середній, низький – та констатувати її незначне зростання (зі зниженням на ІІІ курсі) упродовж навчання у вищому навчальному закладіuk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectprofessional thinkinguk
dc.subjectcreative component of professional thinkinguk
dc.subjectmarketeruk
dc.subjectmotivational componentuk
dc.subjectcognitive-divergent componentuk
dc.subjectemotional-volitional componentuk
dc.subjectcommunicative componentuk
dc.subjectintegral assessmentuk
dc.subjectlevels of maturituk
dc.subjectпрофесійне мисленняuk
dc.subjectкреативна складова професійного мисленняuk
dc.subjectмаркетологuk
dc.subjectмотиваційний компонентuk
dc.subjectкогнітивно-дивергентний компонентuk
dc.subjectемоційно-вольовий компонентuk
dc.subjectкомунікативний компонентuk
dc.subjectінтегральна оцінкаuk
dc.subjectрівні розвитку креативної складової професійного мислення маркетологаuk
dc.titleAssessment of Future Marketing Experts’ Professional Thinking Creative Component Maturityuk
dc.title.alternativeОцінка розвитку креативної складової професійного мислення майбутніх маркетологівuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shevchenko.pdf601.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.