Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6201
Title: Еволюція підготовки майбутніх учителів музики в Польщі у контексті розвитку педагогічної освіти
Other Titles: Evolution of Music teachers’ training in Poland in the process of development of pedagogical education
Authors: Ніколаї, Галина Юріївна
Nikolai, Halyna Yu
Сбруєва, Аліна Анатоліївна
Sbruieva, Alina
Николаи, Галина Юрьевна
Keywords: підготовка майбутніх учителів музики
історико-педагогічний дискурс
розвиток педагогічної освіти
музична підготовка
шкільні реформи
європейський вимір вищої освіти
Польща
Україна
національні традиції
Music teacher training
historical-pedagogical discourse
development of pedagogical education
musical training
school reforms
European dimension of higher education
Poland
Ukraine
national traditions
Issue Date: 2019
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Ніколаї Г. Ю. Еволюція підготовки майбутніх учителів музики в Польщі у контексті розвитку педагогічної освіти / Г. Ю. Ніколаї, А. А. Сбруєва // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2019. – № 4 (129). – С. 90-101.
Abstract: У статті презентовано історико-педагогічний дискурс, у якому виявлено особливості еволюції підготовки вчителів музики в Польщі у процесі розвитку педагогічної освіти. Результати дослідження полягають, зокрема, у виявленні термінологічних розбіжностей у розвідках науковців Польщі та України щодо підготовки майбутніх вчителів музики; конкретизації евристичного потенціалу законів діалектики і синергетичного підходу щодо суперечливого розвитку музичної підготовки майбутніх учителів і педагогічної підготовки вчителів музики в умовах історично зумовлених змін у структурі педагогічної освіти і культурно-музичних потреб суспільства. Integration of Ukraine into the European educational space necessitates solution of a number of complex problems, including modification of music-pedagogical education, taking into account historical experience of training music teachers in other countries. Taking into account the fact that educational traditions of Ukraine and Poland are very similar, a constructive study of the evolution of music teacher training in the system of pedagogical education of the Second Commonwealth of Poland seem to be timely. The article is aimed at revealing peculiarities of the evolution of music teachers’ training in Poland in the process of development of pedagogical education.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6201
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nikolaii.pdf320.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.