Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6201
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНіколаї, Галина Юріївна-
dc.contributor.authorNikolai, Halyna Yu-
dc.contributor.authorСбруєва, Аліна Анатоліївна-
dc.contributor.authorSbruieva, Alina-
dc.contributor.authorНиколаи, Галина Юрьевна-
dc.date.accessioned2020-01-29T08:58:39Z-
dc.date.available2020-01-29T08:58:39Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationНіколаї Г. Ю. Еволюція підготовки майбутніх учителів музики в Польщі у контексті розвитку педагогічної освіти / Г. Ю. Ніколаї, А. А. Сбруєва // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2019. – № 4 (129). – С. 90-101.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6201-
dc.description.abstractУ статті презентовано історико-педагогічний дискурс, у якому виявлено особливості еволюції підготовки вчителів музики в Польщі у процесі розвитку педагогічної освіти. Результати дослідження полягають, зокрема, у виявленні термінологічних розбіжностей у розвідках науковців Польщі та України щодо підготовки майбутніх вчителів музики; конкретизації евристичного потенціалу законів діалектики і синергетичного підходу щодо суперечливого розвитку музичної підготовки майбутніх учителів і педагогічної підготовки вчителів музики в умовах історично зумовлених змін у структурі педагогічної освіти і культурно-музичних потреб суспільства. Integration of Ukraine into the European educational space necessitates solution of a number of complex problems, including modification of music-pedagogical education, taking into account historical experience of training music teachers in other countries. Taking into account the fact that educational traditions of Ukraine and Poland are very similar, a constructive study of the evolution of music teacher training in the system of pedagogical education of the Second Commonwealth of Poland seem to be timely. The article is aimed at revealing peculiarities of the evolution of music teachers’ training in Poland in the process of development of pedagogical education.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectпідготовка майбутніх учителів музикиuk
dc.subjectісторико-педагогічний дискурсuk
dc.subjectрозвиток педагогічної освітиuk
dc.subjectмузична підготовкаuk
dc.subjectшкільні реформиuk
dc.subjectєвропейський вимір вищої освітиuk
dc.subjectПольщаuk
dc.subjectУкраїнаuk
dc.subjectнаціональні традиціїuk
dc.subjectMusic teacher traininguk
dc.subjecthistorical-pedagogical discourseuk
dc.subjectdevelopment of pedagogical educationuk
dc.subjectmusical traininguk
dc.subjectschool reformsuk
dc.subjectEuropean dimension of higher educationuk
dc.subjectPolanduk
dc.subjectUkraineuk
dc.subjectnational traditionsuk
dc.titleЕволюція підготовки майбутніх учителів музики в Польщі у контексті розвитку педагогічної освітиuk
dc.title.alternativeEvolution of Music teachers’ training in Poland in the process of development of pedagogical educationuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nikolaii.pdf320.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.