Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6199
Title: Критерії, показники та рівні підготовленості майбутніх магістрів музичного мистецтва до формування вокальної культури школярів засобами технології партисипації
Other Titles: Criteria, indicators and levels of preparedness of future masters of musical art for the formation of vocal culture of students by means of partisipation technology
Authors: У Сюань
Wu Xuan
Keywords: майбутні магістри музичного мистецтва
вокальна культура школярів
технології
партисипація
функція
критерій
показник
рівень
masters of Musical Art
schoolchildren’s vocal culture
technologies
participation
function
criterion
indicator
level
Issue Date: 2019
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: У Сюань Критерії, показники та рівні підготовленості майбутніх магістрів музичного мистецтва до формування вокальної культури школярів засобами технології партисипації / У Сюань // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2019. – № 3 (128). – С. 143-151.
Abstract: У статті розроблено критерії, показники та рівні підготовленості майбутніх магістрів музичного мистецтва до формування вокальної культури школярів засобами технології партисипації. Відповідно до структури підготовки майбутніх магістрів музичного мистецтва виділено художньо-світоглядний, творчо-виконавський та інноваційно-організаційний критерії. The article presents the criteria, indicators and levels of Musical Arts masters’ preparedness (proficiency levels) for developing schoolchildren’s vocal culture by means of the participation technology. The art- and worldview-oriented, creative-performing and innovative-organizational criteria have been determined on the basis of the structure of the Musical Art masters’ training. The art- and worldview-oriented criterion is determined by: the openness of the process of emotional experience and artistically justified interpretation of an image as a worldview of an artistic character (hero); coordination while identifying moral orientations in a group and an independent choice of vocal value; mastering the variability of vocal artistic and pedagogical creative tasks and flexible technologies.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6199
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Wu Xuan.pdf290.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.