Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6199
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorУ Сюань-
dc.contributor.authorWu Xuan-
dc.date.accessioned2020-01-29T08:47:39Z-
dc.date.available2020-01-29T08:47:39Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationУ Сюань Критерії, показники та рівні підготовленості майбутніх магістрів музичного мистецтва до формування вокальної культури школярів засобами технології партисипації / У Сюань // // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2019. – № 3 (128). – С. 143-151.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6199-
dc.description.abstractУ статті розроблено критерії, показники та рівні підготовленості майбутніх магістрів музичного мистецтва до формування вокальної культури школярів засобами технології партисипації. Відповідно до структури підготовки майбутніх магістрів музичного мистецтва виділено художньо-світоглядний, творчо-виконавський та інноваційно-організаційний критерії. В статье разработаны критерии, показатели и уровни подготовленности будущих магистров музыкального искусства к формированию вокальной культуры школьников средствами технологии партисипации. Согласно структуре подготовки будущих магистров музыкального искусства выделено художественно-мировоззренческий, творчески-исполнительский и инновационно-организационный критерии. The article presents the criteria, indicators and levels of Musical Arts masters’ preparedness (proficiency levels) for developing schoolchildren’s vocal culture by means of the participation technology. The art- and worldview-oriented, creative-performing and innovative-organizational criteria have been determined on the basis of the structure of the Musical Art masters’ training. The art- and worldview-oriented criterion is determined by: the openness of the process of emotional experience and artistically justified interpretation of an image as a worldview of an artistic character (hero); coordination while identifying moral orientations in a group and an independent choice of vocal value; mastering the variability of vocal artistic and pedagogical creative tasks and flexible technologies.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectмайбутні магістри музичного мистецтваuk
dc.subjectвокальна культура школярівuk
dc.subjectтехнологіїuk
dc.subjectпартисипаціяuk
dc.subjectфункціяuk
dc.subjectкритерійuk
dc.subjectпоказникuk
dc.subjectрівеньuk
dc.subjectбудущие магистры музыкального искусстваuk
dc.subjectвокальная культура школьниковuk
dc.subjectтехнологииuk
dc.subjectпартисипацияuk
dc.subjectфункцияuk
dc.subjectкритерийuk
dc.subjectпоказательuk
dc.subjectуровеньuk
dc.subjectmasters of Musical Artuk
dc.subjectschoolchildren’s vocal cultureuk
dc.subjecttechnologiesuk
dc.subjectparticipationuk
dc.subjectfunctionuk
dc.subjectcriterionuk
dc.subjectindicatoruk
dc.subjectleveluk
dc.titleКритерії, показники та рівні підготовленості майбутніх магістрів музичного мистецтва до формування вокальної культури школярів засобами технології партисипаціїuk
dc.title.alternativeКритерии, показатели и уровни подготовленности будущих магистров музыкального искусства к формированию вокальной культуры школьников средствами технологии партисипацииuk
dc.title.alternativeCriteria, indicators and levels of preparedness of future masters of musical art for the formation of vocal culture of students by means of partisipation technologyuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Wu Xuan.pdf290.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.