Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6145
Title: Сучасні підходи до комплексної психокорекційної роботи з подолання заїкання у дошкільників
Other Titles: Современные подходы к комплексной психокоррекционной работы по преодолению заикания у дошкольников
Modern approaches to complex psycho-correctional work on preventing preschoolers’ stuttering
Authors: Літовченко, Ольга Василівна
Литовченко, Ольга Васильевна
Litovchenko, Olga Vasylivna
Keywords: заїкання
комплексна психокорекційна робота
методика з подолання заїкання
логопедичні вправи
мовлення
розлад мовлення
заикание
комплексная психокоррекционная работа
методика по преодолению заикания
логопедические упражнения
речь
расстройство речи
stuttering
complex psycho-correctional work
methodology for overcoming stuttering
speech therapy exercises
speech
speech disorders
Issue Date: 2019
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Літовченко О. В. Сучасні підходи до комплексної психокорекційної роботи з подолання заїкання у дошкільників / О. В. Літовченко // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2019. – № 3 (128). – С. 104-109.
Abstract: У статті досліджено теоретичні засади і практичне втілення комплексного підходу психокорекційної роботи з подолання заїкання. Це лікувально-педагогічний вплив на різні сторони психофізичного стану дитини, хворої на заїкання різними методами, засобами і зусиллями різних фахівців (лікарів, логопеда, психолога, вихователя). В статье исследованы теоретические основы и практическое воплощение комплексного подхода психокоррекционной работы по преодолению заикания. Это лечебно-педагогическое воздействие на разные стороны психофизического состояния ребенка, больного заикание различными методами, средствами и усилиями разных специалистов (врачей, логопеда, психолога, воспитателя). The article investigates the theoretical foundations and practical implementation of the complex approach to psycho-corrective work on overcoming stuttering. It is a therapeutic and pedagogical influence on different sides of the psychophysical state of a child suffering from stuttering by means of diverse methods, means and efforts initiated by different specialists (doctors, speech therapists, psychologists, educators).
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6145
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Litovchenko Olga.pdf276.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.