Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6136
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗадорожна, Ірина Володимирівна-
dc.contributor.authorZadorozhna, Iryna-
dc.contributor.authorШкатуляк, Наталія Михайлівна-
dc.contributor.authorШкатуляк, Наталья Михайловна-
dc.contributor.authorShkatulyak, Natalya Mykhailivna-
dc.date.accessioned2020-01-28T11:43:03Z-
dc.date.available2020-01-28T11:43:03Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЗадорожна І. В. Тестовий контроль знань учнів із фізики / І. В. Задорожна, Н. М. Шкатуляк // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2019. – № 4 (129). – С. 143-149.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6136-
dc.description.abstractКонтроль навчальних досягнень школярів у наш час виконує найважливішу функцію навчання. Науковці та методисти доводять, що тестовий контроль навчальних досягнень школярів відповідає вимогам кількісного та об’єктивного виміру знань, умінь та навичок учнів. Актуальність тестового методу контролю навчальних досягнень учнів диктується й уведенням ЗНО як підсумкової атестації випускників шкіл. З появою комп'ютерних класів, використання тестів стало доступним і придатним. Перспектива на майбутнє - це використання комп’ютерів у процесі тестової перевірки, що значно збільшує переваги цього виду контролю. Метою статті є висвітлення результатів експериментального дослідження впливу тестової перевірки на підвищення навчальних досягнень учнів із фізики та управління пізнавальною діяльністю учнів. Controlling learners’ educational achievements in our time performs the most important function of learning. Scientists and methodologists argue that the test control of students’ academic achievement meets the requirements of quantitative and objective measurement of learners’ knowledge, skills and abilities. The relevance of the test controlling method of learners’ academic achievements is dictated also by the introduction of the independent external evaluation (IEE) as a final certification of school leavers. With the emergence of computer classes, the use of tests became available and appropriate. The use of computers in the testing process greatly enhances the benefits of this type of control. This paper is aimed at studying experimentally the impact of the controlling testing on enhancing learners’ educational achievements in Physics and managing learners’ cognitive activity.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectтестовий контрольuk
dc.subjectсамоосвітня компетентність учнів із фізикиuk
dc.subjectкреативність мисленняuk
dc.subjecttesting controluk
dc.subjectlearners’ self-educational competence in Physicsuk
dc.subjectcreative thinkinguk
dc.titleТестовий контроль знань учнів із фізикиuk
dc.title.alternativeStudents’ knowledge test control in Physicsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20.pdf274.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.