Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6097
Title: Криза та її взаємозв’язок з віковими особливостями особистості
Other Titles: Кризис и его взаимосвязь с возрастными особенностями личности
Сrisis and its relationship to age-related characteristics of individual
Authors: Кондрицька, Ганна Олександрівна
Кондрицкая, Анна Александровна
Kondrytska, Anna Oleksandrivna
Данілов, Даниил Валеріївич
Данилов, Даниил Валерьевич
Danylov, Daniіl
Keywords: криза
вікова криза
життєва криза
кризовий період
юнацька криза
кризис
возрастной кризис
жизненный кризис
кризисный период
юношеский кризис
crisis
age crisis
life crisis
crisis period
crisis of youth
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Кондрицька Г. О. Криза та її взаємозв’язок з віковими особливостями особистості / Г. О. Кондрицька, Д. В. Данілов // Наука і освіта. - 2015. - №10. - С.68-73.
Abstract: У статті розглянуто різні теоретичні підходи вітчизняної та зарубіжної психології з питань визначення феномена «криза». Проаналізовано психологічні особливості вікової кризи, критерії та типи життєвих криз, характеристики основних кризових періодів. Визначено теоретичні підходи щодо розкриття суттєвого зміс- ту розвитку в критичні віки, особливості розвитку дитини в період переживання вікової кризи. З’ясовано ета- пи вікової кризи. В матеріалах представлений опис проблеми кризи в контексті розвитку і періодизації дитин- ства. Виділено дві сторони кризи, які необхідно враховувати, розкриваючи її психологічну структуру і значення для наступного розвитку дитини. Представлено істотний зміст розвитку в критичні віки, який полягає у ви- никненні своєрідних та специфічних новоутворень та якісно відрізняється від новоутворень стабільних віків. На основі теоретичного аналізу розведено поняття «критичний період» і «криза». На основі проведеного дос- лідження виділені основні ознаки юнацької кризи та простежено, яким чином переживання кризи впливає на професійне самовизначення. В статті виявлено вплив зовнішніх факторів, що перешкоджають внутрішньому усвідомленому вибору, і від того, як буде долатися юнацька криза, залежить в подальшому розв’язання соціа- льних потреб завдяки отриманню професійної спеціальності. З’ясовується питання особливостей та профіла- ктики вікових криз, а також їх вплив на психічне здоров’я молоді. В статье рассмотрены различные теоретические подходы отечественной и зарубежной психологии по во- просам определения феномена «кризис». Проанализированы психологические особенности возрастного кризиса, критерии и типы жизненных кризисов, характеристики основных кризисных периодов. Определены теоретические подходы к раскрытию существенного содержания развития в критические возрасты, особенности развития ребенка в период переживания возрастного кризиса. Выяснены этапы возрастного кризиса. В материалах представлено описа- ние проблемы кризиса в контексте развития и периодизации детства. Выделены две стороны кризиса, которые необ- ходимо учитывать, раскрывая его психологическую структуру и значение для последующего развития ребенка. Представлено существенное содержание развития в критические возрасты, которое заключается в возникновении своеобразных и специфических новообразований и качественно отличается от новообразований стабильных возрас- тов. На основе теоретического анализа разведены понятия «критический период» и «кризис». На основе проведенно- го исследования выделены основные признаки юношеского кризиса и прослежено, каким образом переживания кри- зиса влияет на профессиональное самоопределение. Выявляется влияние внешних факторов, препятствующих внут- реннему осознанному выбору, и от того, как будет преодолеваться юношеский кризис, зависит в дальнейшем реше- ние социальных потребностей благодаря получению профессиональной специальности. In this article we distinguished different theoretical approaches of native and foreign psychology over the questions of the definition the phenomenon «crisis». Analyzed the psychological characteristics of age crisis, criteria and types of life crises, features major crisis. Theoretical approaches to disclosure substantive content of the critical ages, especially the development of children between the age experiencing crisis. It is shown age stages of the crisis. In a description of the materials problems in the context of crisis and periodization of childhood. Highlight two sides crisis that must be consi- dered, revealing its psychological structure and importance for further development of the child. Presented by significant content development at critical ages that is unique and specific occurrence of tumors and neoplasms qualitatively different from the stable ages. Based on the theoretical analysis diluted the concept of «critical period» and «crisis». Based on the study highlights the main features of the crisis and youth traced how the crisis affects the experience of professional self- determination. The article revealed the influence of external factors that hamper the internal conscious choice, and how youth will overcome the crisis in the future depends on addressing social needs through vocational specialty. It turns out the study and prevention of age-management features, and their impact on the mental health of young people.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6097
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kondrytska.pdf235.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.