Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5937
Назва: Теоретико-методологічні засади вивчення впливу засобів масової комунікації на соціальне виховання школяра
Інші назви: Theoretical and methodological foundations of studying of mass media influence on social upbringing of schoolchildren
Автори: Боксгорн, Віта Василівна
Boksgorn, Vita Vasilivna
Ключові слова: засоби масової комунікації
фактори спонтанної соціалізації
новація
інновація
електронні засоби навчання
Дата публікації: 2014
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Боксгорн В. В. Теоретико-методологічні засади вивчення впливу засобів масової комунікації на соціальне виховання школяра / В. В. Боксгорн // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 3. – С. 31-34.
Короткий огляд (реферат): Statement of the problem. In modern society, people from early childhood find themselves surrounded by technologies that are an essential part of mass communication that plays an important role in shaping the psyche. Moreover, the so-called electronic means win the first place. Mass Communication means (press, radio, cinema, television, computer networks) are the means through which information is distributed worldwide (knowledge, spiritual values, moral and legal norms) for a large audience. Understanding of their enormous impact on social life in general and the life of the individual determines the importance of studying the magnitude of the effect of electronic communication on the individual. Analysis of recent research and publications. At present, the study of the impact of mass media on the mental health of people is represented by C. Jung, V. E. Chudnovsky, V. O. Petrovsky, D. V. Olshansky, etc. The choice of this topic was made due to the limited knowledge of students, parents and teachers about correction of mass media influence on the psyche of the individual student, social and health education. Its relevance and importance for today is caused by the fact that this issue is not sufficiently understood at this stage of development, the problem of mass media influence on the social education of pupils (a large amount of useless information that enters the consciousness and subconsciousness, memory overload, distraction from more important things, increased nervousness and irritability). The aim of this work is a theoretical study of the mass media influence on the social education of high school students. У даній статті розглянуто проблеми впливу засобів масової комунікації на психічну сферу та соціальне виховання школяра.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5937
Розташовується у зібраннях:2014

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Bokskhorn.pdf468.01 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.