Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5937
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБоксгорн, Віта Василівна-
dc.contributor.authorBoksgorn, Vita Vasilivna-
dc.date.accessioned2020-01-16T12:47:10Z-
dc.date.available2020-01-16T12:47:10Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationБоксгорн В. В. Теоретико-методологічні засади вивчення впливу засобів масової комунікації на соціальне виховання школяра / В. В. Боксгорн // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 3. – С. 31-34.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5937-
dc.description.abstractВ этой статье рассмотрены проблемы воздействия средств массовой коммуникации на психическую сферу и социальное воспитание школьника. Statement of the problem. In modern society, people from early childhood find themselves surrounded by technologies that are an essential part of mass communication that plays an important role in shaping the psyche. Moreover, the so-called electronic means win the first place. Mass Communication means (press, radio, cinema, television, computer networks) are the means through which information is distributed worldwide (knowledge, spiritual values, moral and legal norms) for a large audience. Understanding of their enormous impact on social life in general and the life of the individual determines the importance of studying the magnitude of the effect of electronic communication on the individual. Analysis of recent research and publications. At present, the study of the impact of mass media on the mental health of people is represented by C. Jung, V. E. Chudnovsky, V. O. Petrovsky, D. V. Olshansky, etc. The choice of this topic was made due to the limited knowledge of students, parents and teachers about correction of mass media influence on the psyche of the individual student, social and health education. Its relevance and importance for today is caused by the fact that this issue is not sufficiently understood at this stage of development, the problem of mass media influence on the social education of pupils (a large amount of useless information that enters the consciousness and subconsciousness, memory overload, distraction from more important things, increased nervousness and irritability). The aim of this work is a theoretical study of the mass media influence on the social education of high school students. У даній статті розглянуто проблеми впливу засобів масової комунікації на психічну сферу та соціальне виховання школяра.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectзасоби масової комунікаціїuk
dc.subjectфактори спонтанної соціалізаціїuk
dc.subjectноваціяuk
dc.subjectінноваціяuk
dc.subjectелектронні засоби навчанняuk
dc.titleТеоретико-методологічні засади вивчення впливу засобів масової комунікації на соціальне виховання школяраuk
dc.title.alternativeТеоретико-методологические основы изучения влияния средств массовой коммуникации на социальное воспитание школьникаuk
dc.title.alternativeTheoretical and methodological foundations of studying of mass media influence on social upbringing of schoolchildrenuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bokskhorn.pdf468.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.