Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5825
Назва: Організація, цілі та соціокультурні особливості навчання іноземних мов у системі післядипломної освіти дорослих
Інші назви: Organization, goals and sociocultural characteristics of foreign languag- es teaching in the system of postgraduate education for adults
Автори: Якубенко, Василь Миколайович
Yakubenko, Vasyl
Захарчук, Мар’яна Євгенівна
Zakharchuk, Mariana
Арабська, Катерина Любомирівна
Arabska, Kateryna
Ключові слова: післядипломна освіта
освіта дорослих
підвищення кваліфікації
навчання іноземних мов
принцип навчання
postgraduate education
adult education
improvement of professional skills
foreign languages teaching
teaching principle
Дата публікації: 2015
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Якубенко В. М. Організація, цілі та соціокультурні особливості навчання іноземних мов у системі післядипломної освіти дорослих / В. М. Якубенко, М. Є. Захарчук, К. Л. Арабська // Наука і освіта. - 2015. - №8. - С.223-228.
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто ціль організації навчання іноземних мов у процесі підвищення кваліфікації, а також охара- ктеризовано комунікативний метод як пріоритетний у системі освіти дорослих у контексті сучасного суспільного розвитку. Виокремлено теоретичні принципи навчання, що необхідні для іншомовної підготовки слухачів та розкрито їхню сутність. Проаналізовано роботу Лінгвістично-освітнього центру, який створено з метою надання освітньої та методично-консультативної допомоги громадянам, зокрема науковцям, викладачам та студентам університету з вивчення іноземних мов. иалarticle deals the target of organization of foreign languages teaching in the process of improvement of profes- sional skills. It also describes communicative method as preferential in education of adults in the context of modern social development. There have been determined the theoretical principles of training required for foreign languages teaching of students and their essence have been revealed. The work of Linguistic Educational Centre has been ana- lyzed. It has been created to provide educational, methodological and consultative services to citizens, including scien- tists, professors and students studying foreign languages. The goal of the Centre is to create conditions for foreign lan- guages learning in post-graduate education, where additional adult linguistic education has three interrelated functions: 1) compensatory – elimination of gaps in basic education; 2) adaptive – efficient and flexible preparation for changes in education and public life; 3) developmental – providing general cultural development, enrichment of new knowledge, meeting cognitive multifaceted interests and needs of individuals. Having identified the peculiarities of teaching English in a system of post-graduate education of adults, having analyzed a number of principles of training required for foreign languages teaching of students, having revealed their essence, having considered the target of organization of foreign languages teaching in the process of improvement of professional skills and having outlined general requirements of the educational market, we have come to the following conclusions. Particular emphasis of foreign languages teaching is put upon the development of communicative skills and abilities, mastery of a certain set of communicative competen- cies that a specialist will use in his/her professional activities taking into account the requirements of the modern labour market.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5825
Розташовується у зібраннях:2015

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Yakubenko.pdf259.14 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.