Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5825
Title: Організація, цілі та соціокультурні особливості навчання іноземних мов у системі післядипломної освіти дорослих
Other Titles: Organization, goals and sociocultural characteristics of foreign languag- es teaching in the system of postgraduate education for adults
Authors: Якубенко, Василь Миколайович
Yakubenko, Vasyl
Захарчук, Мар’яна Євгенівна
Zakharchuk, Mariana
Арабська, Катерина Любомирівна
Arabska, Kateryna
Keywords: післядипломна освіта
освіта дорослих
підвищення кваліфікації
навчання іноземних мов
принцип навчання
postgraduate education
adult education
improvement of professional skills
foreign languages teaching
teaching principle
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Якубенко В. М. Організація, цілі та соціокультурні особливості навчання іноземних мов у системі післядипломної освіти дорослих / В. М. Якубенко, М. Є. Захарчук, К. Л. Арабська // Наука і освіта. - 2015. - №8. - С.223-228.
Abstract: У статті розглянуто ціль організації навчання іноземних мов у процесі підвищення кваліфікації, а також охара- ктеризовано комунікативний метод як пріоритетний у системі освіти дорослих у контексті сучасного суспільного розвитку. Виокремлено теоретичні принципи навчання, що необхідні для іншомовної підготовки слухачів та розкрито їхню сутність. Проаналізовано роботу Лінгвістично-освітнього центру, який створено з метою надання освітньої та методично-консультативної допомоги громадянам, зокрема науковцям, викладачам та студентам університету з вивчення іноземних мов. иалarticle deals the target of organization of foreign languages teaching in the process of improvement of profes- sional skills. It also describes communicative method as preferential in education of adults in the context of modern social development. There have been determined the theoretical principles of training required for foreign languages teaching of students and their essence have been revealed. The work of Linguistic Educational Centre has been ana- lyzed. It has been created to provide educational, methodological and consultative services to citizens, including scien- tists, professors and students studying foreign languages. The goal of the Centre is to create conditions for foreign lan- guages learning in post-graduate education, where additional adult linguistic education has three interrelated functions: 1) compensatory – elimination of gaps in basic education; 2) adaptive – efficient and flexible preparation for changes in education and public life; 3) developmental – providing general cultural development, enrichment of new knowledge, meeting cognitive multifaceted interests and needs of individuals. Having identified the peculiarities of teaching English in a system of post-graduate education of adults, having analyzed a number of principles of training required for foreign languages teaching of students, having revealed their essence, having considered the target of organization of foreign languages teaching in the process of improvement of professional skills and having outlined general requirements of the educational market, we have come to the following conclusions. Particular emphasis of foreign languages teaching is put upon the development of communicative skills and abilities, mastery of a certain set of communicative competen- cies that a specialist will use in his/her professional activities taking into account the requirements of the modern labour market.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5825
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yakubenko.pdf259.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.