Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5774
Назва: Music performance aesthetics in the context of future music teachers’ piano training
Інші назви: Естетика музичного виконавства в контексті фортепіанної підготовки вчителя музики
Автори: Jiao, Ying
Цзяо, Їн
Ключові слова: aesthetic development
esthetic dominants
music performance
interpretation
piano training
естетичний розвиток
естетичні домінанти
музично-виконавський процес
інтерпретація
фортепіанна підготовка вчителя
Дата публікації: 2015
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Jiao Ying. Music performance aesthetics in the context of future music teachers’ piano training / Ying Jiao // Наука і освіта. - 2015. - №8. - С.186-190.
Короткий огляд (реферат): The article deals with the issue of aesthetic development of a teacher by means of performance training, in which the aesthetic aspect is activated. The article is aimed at revealing the concept of “music performance aesthetics”, de- termining its peculiarities with the help of the theoretical model and specificity of piano performance of a Music teach- er. The theoretical model on the basis of the theory of dominants has been used. The aesthetic dominants as the main components of the performing art have been substantiated. The internal and external manifestations of the aesthetics of music performance (particularly, the interpretation of piano compositions) have been described. У статті актуалізовано проблему естетичного розвитку вчителя через музично-виконавську підготовку, в якій ак- тивізовано естетичний аспект. Мета стати – розкрити сутність поняття «естетика музичного виконавства», визначити його особливості через «домінантну» теоретичну модель і специфіку фортепіанного виконавства вчителя музики. Ви- користано теоретичну модель на основі теорії домінанти, обґрунтовано естетичні домінанти як базові для виконавської творчого процесу. Такими домінантами є: розуміння сутності естетичних категорій в культурно-часовому вимірі; есте- тично-смисловий контекст художніх творів у різних стилях і напрямках мистецтва; естетична культура суспільства як прояв національної ментальності; естетична культура особистості та її відповідність соціальним, етнічним, національ- ним традиціям; естетичний розвиток особистості, в тому числі особистості вчителя, який екстраполює естетичні цінно- сті в соціокультурний простір; гармонізація суб’єктивного, індивідуального та полілогічного в інтерпретаційно- творчому процесі. Охарактеризовано внутрішні та зовнішні прояви естетики музично-виконавського процесу, зокрема, інтерпретації фортепіанних творів. Внутрішній естетичний план інтерпретації твору заснований на художньо- термінологічній компетенції виконавця, на його художньому кругозорі, його перцептивному музичному і художньо- естетичному досвіді, асоціативній грамотності виконавців, що формує художньо-естетичну свідомість, а також худож- ньо-естетичні інтенції, які є відображенням естетичних уподобань, смаків, а іноді й потреб студента-виконавця. Зовні- шній план, також як і внутрішній, пов’язаний з інтерпретацією твору: наскільки глибоко емоційне осягнення образу виконавцем і наскільки коректно зовні він передає свої переживання й інтерпретаційні творчі ідеї в процесі виконання. Подано визначення поняттю «естетика музично-виконавського процесу», у дослідженні це якісна характеристика виконавської інтерпретації музичних творів, заснована на цілеспрямованій гармонізації особистістю виконавця внутрі- шніх і зовнішніх відповідностей художньо-виконавських дій, прийомів та атрибутів (зокрема, фортепіанної гри) жанро- во-стильовим, образним, ідентифікаційно-персоніфікованим особливостям твору.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5774
Розташовується у зібраннях:2015

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ying.pdf237.1 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.