Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5771
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТітова, Ганна Віталіївна-
dc.contributor.authorTitova, Hanna Vitaliivna-
dc.date.accessioned2020-01-13T14:04:35Z-
dc.date.available2020-01-13T14:04:35Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationТітова Г. В. Модель підготовки майбутніх учителів фізичної культури до формування спортивних лідерських якостей в учнів основної школи / Г. В. Тітова // Наука і освіта. - 2015. - №8. - С.177-181.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5771-
dc.description.abstractУ статті розглядається модель підготовки майбутніх учителів фізичної культури до формування спор- тивних лідерських якостей в учнів основної школи. Визначено положення, що лягли в основу розробки моделі підготовки майбутніх учителів фізичної культури до формування спортивних лідерських якостей в учнів осно- вної школи. Описано компоненти теоретичної та практичної підготовки майбутніх учителів фізичної куль- тури щодо формування спортивних лідерських якостей в учнів основної школиA model is considered as a scheme, which reflects the main structural components of preparing future Physical Education teachers necessary for forming sport leadership skills in school students. The developed model is based on the following ideas: the preparation of students for future professional activities should take place during the whole pe- riod of their studying at a higher educational institution in terms of the development of their cognitive activity; the hu- manistic orientation of the process of preparing students for the future work is a necessary condition of their personal and professional development; the use of developing and problem teaching is considered as one of the most important conditions of the development of creativity, initiative and independency in students; the acquisition of necessary huma- nitarian and special knowledge. The mastering of innovative methods of studying should be the necessary factors for adopting them to the modern conditions; combination of theoretical and practical spheres of student’s activity is the prerequisite for their successful professional activities in the future. The discipline ―Theory and methods of teaching sport games‖ is one of the components of professionally oriented pedagogical process and is studied during the first three years at a university. This subject is preceded by a number of disciplines (such as Introduction to the course, Pe- dagogy), which are aimed at the formation of ideas about purposes and ways of carrying out the pedagogical activity at a higher educational institution, as well as the subject of psychological cycle. The designed model considers the theoret- ical preparation of students as well as helps to implement the obtained knowledge on practice. It consists of two parts (components of preparing) – theoretical and practical ones, as well as pedagogical conditions and stages, forms and methods of their implementation.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectмодельuk
dc.subjectпідготовка майбутніх учителів фізичної культуриuk
dc.subjectкомпоненти підготовкиuk
dc.subjectпедагогічні умовиuk
dc.subjectетапиuk
dc.subjectформиuk
dc.subjectметоди реалізації моделіuk
dc.subjectмодельuk
dc.subjectmodeluk
dc.subjectpreparation of future Physical Education teachersuk
dc.subjectcomponents of traininguk
dc.subjectpedagogical conditionsuk
dc.subjectstagesuk
dc.subjectformsuk
dc.subjectmethods of model implementationuk
dc.titleМодель підготовки майбутніх учителів фізичної культури до формування спортивних лідерських якостей в учнів основної школиuk
dc.title.alternativeModel of preparing future physical education teachers for the formation of sport leadership skills in school studentsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Titova.pdf242.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.