Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5647
Title: Revisiting the issue of master-degree students’ professional socialization
Other Titles: До проблеми професійної соціалізації студентів магістратури
К проблеме профессиональной социализации студентов магистратуры
Authors: Baliuk, Anna Sergiivna
Балюк, Анна Сергіївна
Балюк, Анна Сергеевна
Keywords: socialization
professional socialization
master-degree students
professional formation
development
self-identity
соціалізація
професійна соціалізація
студент магістратури
професійний розвиток
самоідентичність
социализация
профессиональная социализация
студент магистратуры
развитие
самоидентичность
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Baliuk. A. S. Revisiting the issue of master-degree students’ professional socialization / A. S. Baliuk // Наука і освіта. - 2015. - №8. - С.11-16.
Abstract: The article deals with the issue of socialization in general and professional socialization in particular. All main types of socialization have been revealed. Besides, some peculiarities of professional socialization of master-degree students have been described. The main aspects and aims of professional socialization of master-degree students have been substantiated and listed.У статті розглядається проблема соціалізації загалом та професійної соціалізації студентів магістратури зо- крема. Мета статті полягає в аналізі понять «соціалізація» та «професійна соціалізація» на прикладі студентів магістратури. Було з’ясовано, що соціалізація особистості – це тривалий процес набуття людиною особистої ідентичності у результаті опанування знань, вмінь та навичок, певного стилю поведінки та комунікації, що від- повідають її соціальній ролі. Концепція соціалізації використовується багатьма науками: психологією, соціоло- гією, політологією, філософією, педагогікою тощо. Процес соціалізації охоплює всі процеси входження у куль- туру, комунікацію та навчання, за допомогою яких людина здобуває соціальний досвід та може виступати пов- ноцінним членом суспільства. Соціалізація поділяється на декілька типів: первинна, маргінальна, вторинна та ресоціалізація. Окрім цього, з погляду специфіки життя людини як об’єкту соціалізації, вона може бути таких типів: гендерно-рольова, сімейна, професійно-трудова та субкультурна. Вкрай важливим є те, що соціалізація триває протягом всього життя, а професійна соціалізація розпочинається саме у той момент, коли абітурієнт вирішує вступати до ВНЗ з певної спеціальності. Професійна соціалізація розглядається як процес, у результаті якого людина засвоює знання, навички та паттерни поведінки, які дозволяють їй бути компетентним професіо- налом певної галузі та повноправним членом тієї соціальної групи, до якої належить її професія. Визначено, що головними передумовами процесу професійної соціалізації студента магістратури є адаптаційні можливості, цілеспрямованість, жага до саморозвитку та самовдосконалення, незалежність та вміння самостійно приймати рішення, соціальна зрілість, самосвідомість тощо. Одним із найголовніших аспектів професійної соціалізації саме студентів магістратури є розуміння ними майбутніх професійних обов’язків та готовність до їх виконання. Дуже важливим є те, щоб студенти магістратури свідомо підходили до питання майбутнього працевлаштуван- ня, оскільки вони мають усвідомлювати всі негативні та позитивні аспекти своєї професійної діяльності, вклю- чаючи відповідальність та можливі ризики. Більш того, студенти магістратури розглядаються як потенційні науковці та викладачі ВНЗ, саме тому на них покладається велика відповідальність за обрану соціальну роль – інтелігенції – зразка для представників інших професій.В статье рассматривается проблема социализации в целом и профессиональной социализации студентов магистратуры в частности. Цель статьи заключается в анализе понятий «социализация» и «профессиональная социализация» на примере студентов магистратуры. Было выяснено, что социализация личности – это длитель-ный процесс обретения человеком личной идентичности в результате приобретения знаний, умений и навыков, оп- ределенного стиля поведения и коммуникации, соответствующих его социальной роли. Концепция социализации используется многими науками: психологией, социологией, политологией, философией, педагогикой и т.д. Процесс социализации охватывает все процессы вхождения в культуру, коммуникацию и обучение, с помощью которых че- ловек приобретает социальный опыт и может выступать полноценным членом общества. Социализация делится на несколько типов: первичная, маргинальная, вторичная и ресоциализация. Кроме этого, с точки зрения специфики жизни человека как объекта социализации, она может быть следующих типов: гендерно-ролевая, семейная, профес- сионально-трудовая и субкультурная. Крайне важно, что социализация продолжается в течение всей жизни, а про- фессиональная социализация начинается именно в тот момент, когда абитуриент решает поступать в ВУЗ по опреде- ленной специальности. Профессиональная социализация рассматривается как процесс, в результате которого чело- век усваивает знания, навыки и паттерны поведения, которые позволяют ему быть компетентным профессионалом в определенной отрасли и полноправным членом той социальной группы, к которой принадлежит его профессия. Оп- ределено, что главными условиями процесса профессиональной социализации студента магистратуры является адаптационные возможности, целеустремленность, жажда к саморазвитию и самосовершенствованию, независи- мость и умение самостоятельно принимать решения, социальная зрелость, самосознание и т.д. Одним из главных аспектов профессиональной социализации студентов магистратуры является понимание ими будущих профессио- нальных обязанностей и готовность к их выполнению. Очень важно, чтобы студенты магистратуры сознательно подходили к вопросу будущего трудоустройства, поскольку они должны осознавать все негативные и позитивные аспекты своей профессиональной деятельности, включая ответственность и возможные риски. Более того, студенты магистратуры рассматриваются как потенциальные ученые и преподаватели высших учебных заведений, именно поэтому на них лежит большая ответственность за выбранную социальную роль – интеллигенции – образца для про- едставителей других профессий.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5647
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Baliuk.pdf235.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.