Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/559
Title: Індивідуально-диференційоване навчання читати молодших школярів
Other Titles: Индивидуально-дифференцированное обучение читать младших школьников
Individually differentiated reading instruction in elementary classroom
Authors: Суржук, Тетяна Борисівна
Суржук, Татьяна Борисовна
Surzhuk, Tetyana Borysivna
Keywords: індивідуалізація
диференціація
індивідуально-диференційоване навчання
групи
працездатність
реальні навчальні можливості
рівень спеціальної підготовленості
индивидуализация
дифференциация,
индивидуально-дифференцированное обучение
группы
работоспособность
реальные учебные возможности
уровень специальной подготовленности
individualization
differentiation
individually differentiated instruction
groups
productivity
ability to learn
special readiness level
Issue Date: 2005
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Суржук, Т. Б. Індивідуально-диференційоване навчання читати молодших школярів [Текст] : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Тетяна Борисівна Суржук; наук. кер. Г. П. Коваль; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2005. – 21 с.
Abstract: Робота присвячена індивідуально-диференційованому навчанню читати молодших школярів з урахуванням особливостей психічного розвитку на оволодіння навичкою читання. В диссертации впервые научно обоснованы, разработаны и экспе¬риментально проверены содержание и способы индивидуально-дифферен¬цированного обучения (методы, приемы, сред-ства и формы) читать младших школьников с учетом особенностей влияния психического развития на овладевание навыком чтения. For the first time research of this scale offers scientific foundation and develops empirically proven content and concepts of individually differentiated approach (strategies, techniques, materials and forms) in reading instruction for elementary students focusing on how their individual differences of psychological maturity level affect mastering reading.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/559
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Суржук Тетяна Борисівна.aref.pdf231.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.