Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5486
Назва: Общественное мнение как элемент массового сознания
Інші назви: Громадська думка як елемент масової свідомості
Public Opinion as an Element of Mass Consciousness
Автори: Лісеєнко, Олена Василівна
Лисеенко, Елена Васильевна
Liseyenko, Olena Vasylivna
Ключові слова: общественное мнение
опрос общественного мнения
общественные настроения
массовое сознание
общественное сознание
социальные представления
установки
ментальность как элементы массового сознания
громадська думка
опитування громадської думки
суспільні настрої
масова свідомість
суспільна свідомість
соціальні уявлення
установки
ментальність як елементи масової свідомості
public opinion
public opinion polls
public sentiments
mass consciousness
public consciousness
social perceptions
attitudes
mentality as elements of mass consciousness
Дата публікації: 2017
Видавництво: Запоріжжя: Астропринт
Бібліографічний опис: Лисеенко Е. В. Общественное мнение как элемент массового сознания / Е. В. Лисеенко // Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики. - 2017. - Вип. 75. - С. 135-145.
Короткий огляд (реферат): Статья посвячена анализу теоретической и эмпирической интерпретации общественного мнения как элемента массового сознания, выяснению влияния особенностей социальных представлений, стереотипов, ментальности, как составляющих массового сознания, на функционирование и вербализацию общественного мнения. Отмечено, что общественное мнение представляет собой не механическую сумму индивидуальных мнений, а является особым состоянием массового сознания, в котором отражается отношение акторов к содержанию и способам решения касающихся их социальных проблем. Выделены такие эмпирические показатели общественного мнения, как: степень информированности, компетентность, установки, стереотипы, аффективные реакции респондентов, готовность искренне высказать своё мнение. Сделан вывод о том, что в условиях современных мировых информационных войн проблема манипуляции массовым сознанием и общественным мнением, и поиск эффективных технологий противодействия этим влияниям приобретает особую значимость, что актуализирует дальнейшие научные исследования современных механизмов формирования и функционирования общественного мнения как элемента массового сознания. Стаття присвячена аналізу теоретичної і емпіричної інтерпретації громадської думки як елемента масової свідомості, з'ясування впливу особливостей соціальних уявлень, стереотипів, ментальності, як складових масової свідомості, на функціонування і вербалізацію громадської думки. Відзначено, що громадська думка є не механічною сумою індивідуальних думок, а особливим станом масової свідомості, в якому відбивається ставлення акторів до змісту і способів вирішення соціальних проблем. Виділено такі емпіричні показники громадської думки, як: ступінь інформованості, компетентність, установки, стереотипи, афективні реакції респондентів, готовність щиро висловити свою думку. Зроблено висновок про те, що в умовах сучасних світових інформаційних воїн проблема маніпуляції масовою свідомістю і громадською думкою та пошук ефективних технологій протидії цим впливам набуває особливої значущості, що актуалізує подальші наукові дослідження сучасних механізмів формування та функціонування громадської думки як елемента масової свідомості. This article analyzes of the theoretical and empirical interpretation of public opinion as an element of mass consciousness, and to elucidate the influence of the features of social representations, stereotypes, mentality, as components of mass consciousness, on the functioning and verbalization of public opinion. It is noted that public opinion is not a mechanical sum of individual opinions, but is a special state of mass consciousness, which reflects the attitude of actors to the content and ways of solving their social problems. Empirical indicators of public opinion are identified as: the level of awareness, competence, attitudes, stereotypes, affective responses of respondents, willingness to express their opinion sincerely. The conclusion is made that in the conditions of modern world information wars the problem of manipulation of mass consciousness and public opinion and search for effective technologies to counteract these influences acquires special significance, which actualizes further scientific research of modern mechanisms of formation and functioning of public opinion as an element of mass consciousness.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5486
Розташовується у зібраннях:Кафедра філософії, соціології та менеджменту соціокультурної діяльності

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Liseyenko, Olena Vasylivna_2017.pdf282.28 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.